EVC R3 - ŠKODA ROOMSTER

Praktický rodinný elektromobil. V provedení též jako dodávka (Škoda Praktik)

Cena vč. DPH: 974 638 Kč
Cena bez DPH: 805 486 Kč
Dostupnost: Skladem

 
Elektromotor:

max. výkon 30 kW
max. točivý moment 110 N.m.
napětí 80 V

Akumulátory:
LiFeYPo4
doba nabíjení na 90% kapacity (hod) 5/8/11 z 230 V zásuvky
doba nabíjení na 90% kapacity (hod) 1,5/2,5/3,5 ze 400 V zásuvky (při objednání rychlonabíječky)
počet dobíjecích cyklů 3000


Provozní vlastnosti:
maximální rychlost (km/h) 120
dojezd (km) 80-100/140-160/150-200
spotřeba (kWh/100km) 14/15/16
emise CO2 (g/km) 0
jmen. výkon 15 kW

 

EVC R3 dojezd 80-100km:

Cena přestavby:  660.000,- Kč vč. DPH
Škoda Roomster:  380.900,- Kč vč DPH
 
Rok výroby 2011
STK do 2014
Najeto 0 Km
Typ karoserie Kombi - Dodávka
Max. rychlost 100 km/h
Jmenovitý výkon 15 kW
Max. výkon 30 kW
Pojištění (povinné ručení) 1500 Kč
Silniční daň 0 Kč

Nový komentář

(nebude zveřejněn)

Komentáře

  • #28 Míla Pražák , 22. září 2011 11:33
    Dobrá, zeptám se jinak. Crah testy jsou definovány parametry klasických vozů nebo jsou zde jiné parametry, které jsou vytvořeny na základě jízdních vlastností, rychlostí a použitých materiálů u elektromobilů? Jinak díky za info, mrknu na to.
    • Jakub Ditrich , 27. září 2011 11:13
      Není mi známo, že by pro crash testy elektromobilů byly parametry nastvaeny jinak nez pro konvenční vozidla.
  • #27 Míla Pražák , 16. září 2011 14:11
    Napíši poněkud militantní názor, netřeba mě kamenovat. Osobně elektromobilům fandím a chápu jako chybu, že na prahu dvacátého století se svět vydal cestou naftovou a ne elektrickou. A možná stačilo málo. Přijde mi absurdní výše ceny elektromobilu. Předpokládám, že je to ale tím, že roubujeme kaktus na růži. Elektromobil má svoje specifika a zřejmě by stačila levnější konstrukce vozu i z důvodů menší hmotnosti vozidla. Chybou je, že se v české zemi, která byla kdysi důležitým výrobcem automobilů, nenajde firma, která by vyvinula zcela nový elektromobil, nezatížený roubováním na své smradlavé předchůdce. Předpokládám, že při sériové výrobě by byl o hodně levnější. Navíc lze použít zřejmě lehčí materiály a díky tomu, že zde nedochází k vysokým teplotám, je možno se co nejvíce oprostit od kovových prvků. Pro začátek by stačilo městské dvoumístné vozítko s dojezdem 100 km. Tipnul bych si, že pokud to ještě někdo nevymyslel, šlo by jít cestou vyměnitelných baterií, jedny se mi doma nabíjí, druhé mám ve voze. Takové vozítko by nemuselo přesáhnout cenu 250000 Kč. Myslím, že to je velká šance do budoucna, pokud to páni nahoře nezdaní...
    • Jakub Ditrich , 16. září 2011 17:15
      Vážený pane Pražáku.. pokusů na téma malého levného elektro-vozítka z plastů již bylo hodně, ale bohužel žádný se nedostal do produkce. pokud venujete tomuto tématu nějaký čas na internetu, jistě je objevíte. Zkuste třeba indické vozítko REVA, prodávané v Anglii pod názvem G-Wizz. Bohužel ani tento ani další pokusy neprošly crash-testy. Proto se elektromobily dnes dostupné většinou "roubují" na chasis konvenčních automobilů.
  • #26 Petr , 23. srpna 2011 11:13
    Dobry den, vytapeni v prestavbe je reseno jak ? Pisete jen elektricke topeni, ale odporove vytapeni by bylo asi zabijakem baterie a dost cunarna v aute, kde se resi tak kratky dojezd. Predpokladam, ze to tedy bude reseno nejakym tepelnym cerpadlem s pripinanim nahonu kompresoru pri brzdeni nebo jen na elektromotor a s vyuzitim odpadniho tepla od elektromotoru? V lete se to asi prehodi jen do reverzu aby to chladilo, je to tak ? dekuji PM
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 23. srpna 2011 15:46

      Ano, topení je zatím jen teplovodní odporové, o upravě na telepné čerpadlo výrobce uvažuje na přístí rok, ale toto jestě není zcela technicky dořešeno.

  • #25 Frantisek Molnar , 4. června 2011 9:05
    Dobry den, chcem sa opytat ci pri prestavbe Roomstera zostanu zachovane bezpecnostne prvky vybavy ABS,ASR,ESP.Dakujem
    • ekolo.cz , 5. června 2011 10:16

      Ano, nicméně pro přstavbu se dopručuje využít základní model tohoto vozu, tedy pouze s ABS.

  • #24 Petr Novák , 19. května 2011 21:00
    pro: [20] Vladislav Kolman, 16. února 2011 | 08:58 Máte pravdu jen částečně. Znáte problém regulace výkonu u tepelné a atomové elektrárny? Myslite, že jde elektrárnu vypnout a zapnout jako žárovku, když lupnete vypínačem? Elektrárny jednou i v noci!!!! Tady si to pročtěte a pochopíte. http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,14821.0.html Ale spousta lidi si myslí, že elektrárnu můžou regulovat prstev v nose, nejste jediný. ;)
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 21. května 2011 9:49

      Děkujeme za Vaše příspěvky a názory na elektromobilitu. Nicméně tato diskuse je primárně zaměřena na nabízené elektromobily, nikoli na obecnou diskusi o elektormobilitě. K té byužijte například facebook - http://cs-cz.facebook.com/elektromobily.os.czech

  • #23 Chuck Mototruck , 3. května 2011 23:11
    Zdravím,přečetl jsem téměř celou diskuzi a bylo mi to přínosem za což příspěvkářům děkuji,ale zajímalo by mne jak se elmobil a podobné prostředky chovají v zimě při větších mrazech?Sám uvažuji jak reálně vylepšit své cestování do práce 2x15km deně a dobře se jeví elskůtr,ale co v zimě?Elkolo je pomalé a i na něm je zima.(tím reaguji na poslední příspěvěk a vaše doporučení elkola) Jde mi ale především o ten zimní provoz baterií a jestli se mráz nějak projeví na provozu a kapacitě.Předpokládám,že pokud se bude akumulátor přes noc nabíjet,měl by být v dobré kondici,ale pokud ne?
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 4. května 2011 14:59

      Na elektroskútru je také zima:) V zimě se mráz pojení na úbytku kapacity o cca 20%. Pokud se baterie bude pravidelně dobíjet, mráz ji neohrozí.

  • #22 Petr , 8. dubna 2011 10:15
    Dobry den, jeste jednou bych se rad zeptal ohledne solarnich panelu a to konkretne pro muj pripad. Ja denne najedu 2x10km pri ceste do prace a o vikendu castokrat 0km. Valnou vetsinu casu tedy moje auto stoji. Opravdu je i tak dobijeni solarni energii zanetbatelne?
    • ekolo.cz , 9. dubna 2011 8:53

      Opravdu ano. Jeden čtvereční metr fotovoltaiky dává roční zisk 150 kWh, na střechu auta se vejde max 1,3m2 tedy, tedy teoretických 200 kWh. Spotřeba auta  je 20 kWh elektrické energie na 100 kilometrů, tedy solární panel by přidat teoretických 1000 km. Ale prakticky to bohužel neumíme. Na 2x10 km do práce doporučujeme elektorkolo.

  • #21 Pavel Ošťádal , 16. března 2011 21:27
    Zdravím všechny nadšence. Nedá mi to a musím reagovat na pár názorů. Elektromobil jako takový je určitě snem mnoha z nás a těšíme se až to bude konečně tu se vším všudy.( Těším se taky)Ale bohužel realita je zatím trochu jiná.Cenové relace elmobilů jsou v současné době tak vysoké, že je pro většinu z nás nereálné elmobil kupovat nebo řešit přestavbu.Prostým výpočtem, každý z nás dojde k závěru, že benzín zatím vede. Pokud pořizovací cena bude o 200 000,- Kč vyšší než u normálního vozu, jak jsem zde vyčetl u jiných přispěvovatelů,tak je jeho nákup zatím nereálný. A pokud si počkám na akční ceny tak ušetřím další stovku.Viz zmiňovaný Citroen Berlingo. A většina lidí si počká, nevydávají tolik peněz každý den. Pak máme ušetřených tři sta tisíc a pokud budeme počítat za jak dlouho je tím novým Berlingem projedeme snadno zjistíme, že tato suma rozhodně vystačí, po celou dobu životnosti vozu - třeba oněch zmiňovaných 8 let.Dívám se na to ze svého pohledu 10 - 12 tisíc km ročně.A to nemluvím o tom, jak mě pochválí manželka jak jsem spořivý. Nechci elmobily shazovat, to rozhodně ne. Je to krásná vize - čistý vzduch, žádný hluk, konstrukční jednoduchost a spousta dalších výhod.Líbilo by se mi to. Má to ale ještě jeden háček.Jakým způsobem bude chtít stát kompenzovat úbytek financí z daní z paliv. Tedy nafty a benzínu. V současné době činí daň asi polovinu ceny litru paliva.Teď mluvím o desítkách a možná stovkách miliard korun, které stát na dani dostane. Nechci zabíhat do přesných čísel ale tyhle peníze budou státu chybět a bude je chtít někde vzít.V USA uvažují o roční jednorázové dani 100 dolarů na vůz. U nás to bude určitě obdobné jen s tím rozdílem, že v naší mnohem slabší ekonomice to bude muset být vyšší částka.A to se nebavím o mýtném na všechna auta a téměř na všechny cesty. To nás určitě také čeká.Zezačátku se bude mluvit o zvýhodňování elmobilů a tak ale časem budou platit všichni. Asi si někteří z váš vzpomínají jak před 15-ti lety všude nabízeli výhodné elektrické topení do domácností, za výhodné sazby. Dnes ? Sebevražda.Ale to jen na okraj. No a pokud budete chtít nabíjet svůj elmobil ekologicky vyrobenou el. energií, budete si taky muset připlatit.Podívejte se doma na roční vyrovnání el. energie a mrkněte na sazbu za zelenou energii.To už cena za ten elektromobilový kilometr bude zase někde jinde. Závěrem jsem tedy nucen konstatovat, že elmobil zatím ne. Což je škoda. A pro ty, co žehrají nad těmi, co chtějí ušetřit a nemyslí až tak ekologicky, bych jen dodal. Zkuste si spočítat kolik zplodin vyprodukuje letadlo, kterým letíte se čtyřčlenou rodinkou na dovolenou a to třeba jednou za tři roky po třech hodinách letu jednosměrně.Budete překvapeni jak je automobil, byť na benzín, ekologický. Ještě bych rád uvedl, že v USA ( odjinut bohužel informace nemám)se přestavby na elmobily již běžně dělají a to většinou do 15-ti tisíc dolarů včetně baterií. Baterie stojí kolem 5- ti tisíc dolarů. Tady je tedy dotaz pro EKOLO - proč je přestavba v ČR tak drahá ? Všem přeji hezký den, případné komentáře uvítám.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 18. března 2011 16:22

      Děkujeme za košatý názor.. Svět je globální a cena baterií je stejná na celém světě (mimo zatížení DPH a dopravními náklady).  Jak již bylo mnohokráte zmíněno - elektrokom´bil se "vyplatí" pokud pro něj máte zcela konkrétní využití tam, kde je jeho provoz ekonomický - tedy městská rozvážka.

      Obecně, přestavby jsou jenom berličkou.. finančně mají smsysl elektormobily, které jsou jako elektromobily konstruovány z výroby.

       

  • #20 Vladislav Kolman , 16. února 2011 8:58
    Většina diskutujících nebere v úvahu, že pokud el.mobil nabíjí elektřinou z tepelné elektrárny, pak pouze přesune znečištění do lokality elektrárny, takže znečištění ovzduší tu je. Taktéž, účinnost elektromobilu je potřeba uvažovat v souvislosti s účinností elektrárny.
  • #19 Luboš , 13. února 2011 12:31
    Dobrý den, kolik tedy vyjde kompletní přestavba ojetého vozu Roomster v osobní verzi? Je jedno, jaká je výchozí motorizace a výbava ojetého vozidla? Tato varianta se totiž zdá být zajímavá, máme možnost odkoupit Roomstera za velmi slušný peníz.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 14. února 2011 22:59

      Pěkný den, pro vozy Roomster a Fabia je tato nabídka:

      Max. rychlost 90 km/hod

      • Elektromotor max. výkon 30 kW 80 V s měničem
      • DC/DC měnič na napájení 12 V okruhu z trakčního napětí
      • Podtlaková pumpa pro brzdy s čidlem tlaku
      • Elektrické topení
      • Jednofázová nabíječka 16 A
      • Batery boxy s BMS
      • Lithium iontové akumulátory LiFeYPO4
      • životnost 2.500 nabíjecích cyklů

      DOJEZD 80 – 100 km - Cena přestavby 480 000,- Kč bez DPH

      Spotřeba 14kWh/100km

      doba nabíjení 5 hod z 230 V na 90% kapacity

      při objednání rychlonabíjení 1 ,5 hod z 400V na 90% kapacity

      DOJEZD 140 – 160 km - Cena přestavby 580 000,- Kč bez DPH

      Spotřeba 15kWh/100km

      doba nabíjení 8 hod z 230 V na 90% kapacity

      při objednání rychlonabíjení 2 ,5 hod z 400V na 90% kapacity

      DOJEZD 150 – 200 km - Cena přestavby 680 000,- Kč bez DPH

      Spotřeba 16kWh/100km

      doba nabíjení 11 hod z 230 V na 90% kapacity

      při objednání rychlonabíjení 3 ,5 hod z 400V na 90% kapacity

       

      Max. rychlost 130 km/hod

      • Elektromotor max. výkon 65 kW 300 V s měničem
      • DC/DC měnič na napájení 12 V okruhu z trakčního napětí
      • Podtlaková pumpa pro brzdy s čidlem tlaku
      • Elektrické topení
      • Jednofázová nabíječka 16 A
      • Batery boxy s BMS
      • Lithium iontové akumulátory LiFeYPO4
      • životnost 2.500 nabíjecích cyklů

      DOJEZD 150 – 200 km - Cena přestavby 850 000,- Kč bez DPH

      Spotřeba 16kWh/100km

      doba nabíjení 11 hod z 230 V na 90% kapacity

      při objednání rychlonabíjení 3 ,5 hod z 400V na 90% kapacity

       

       

  • #18 Vladimir , 12. února 2011 13:35
    Dobrý den, umíte přestavět na el.pohon i jiná vozidla než nabízená? např. Smart, Renault Clio, Twingo, Trabant, aj.? Případně plánujete tak učinit do budoucna? Děkuji.
    • Robert Kadlčík, ekolo.cz , 14. února 2011 10:45

      Typová přestavba je v současné době možná u modelů Škoda Fabia, Roomster, Praktik. Přestavět lze i jiné značky - modely, jsou s tím však spojeny nemalé náklady, jako je homologace výchozího vozu a fakt, že se jedná o individuální přestavbu, která je ve všech ohledech náročnější. O rozšíření "typové přestavby" u dalších modelů budeme určitě informovat.

  • #17 Petr Liška , 9. února 2011 11:53
    A ještě bych se rád zeptal, kolik by stála osobní verze Roomstera a jaký je dojezd tohoto vozidla. Děkuji
    • Robert Kadlčík, ekolo.cz , 9. února 2011 13:51

      Cenový rozdíl Roomster / Praktik je shodný jako u variant se spalovacím motorem. Dále je možnost výběru:

      Elektromotor 30 kW

      - Sada akumulátorů 100 Ah TS 50 ks ......... 162 171 Kč (dojezd 80-100km)
      - Sada akumulátorů 160 Ah TS 50 ks ......... 262 660 Kč (dojezd 140-160km)

      Elektromotor 65 kW

      - Sada akumulátorů 200 Ah TS 50 ks ......... 328 325 Kč (dojezd 160-200km)

      Přestavbu je možné realizovat také u "jetého vozu"

  • #16 Petr Liška , 9. února 2011 11:49
    Dobrý den, mám otázku. Je jasné, že nemůžete mít kalkulaci na všechny vozidla a jejich parametry, ale vlastním Renault Espace. Pohodlné vozidlo, ovšem jeho srdíčko a vnitřnosti stojí za starou bačkoru. Kolik byste odhadoval za představbu, případně jestli je to možné? Děkuji
    • Robert Kadlčík, ekolo.cz , 9. února 2011 13:40

      Bohužel na tento dotaz neznám odpověď, přestavbu tohoto vozu neumíme zařídit.

  • #15 HonzaJ , 6. února 2011 2:03
    Odhaduji při uváděné spotřebě (wh), dojezdu a současném poměru wh/kg hmotnost čistě v "bateriích" něco mezi 100 až 200 kilogramy. Můžete mi to potvrdit? Děkuji. A jestli někoho hmotnost zaráží, nezapomínejme, že běžné spalovací automobily mají také takto těžké součásti.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 7. února 2011 11:07

      Konkrétně u tohoto modelu je váha samotných bateriových packů 175 kg. Běžně je pohovostní hmotnost u elektromobilu cca o 20% nižší než u stejného auta se spalovacím motorem.

       

  • #14 honza.tar , 28. ledna 2011 16:08
    Držim palce .Pro firmy které jezdi po měste a na kradší vzdálenosti jasná volba.Česky človiček je konzervatývní a hlavně neveřicí Tomáš .Je tak zvyklý spalovat tekutá paliva a mysli si že neexistuje jina lepši volba .Možna se probudi až cena paliv stoupne na 50kč/l.Múj nazor je že v našich zeměpisnych siřkach jsou lepši alternatyvou plug-in-hybridy protože spalovaci motor vytápí interier,ohřiva akumulatory a prodlužuje dojezd.Cistý elektromobil topí bufikem nebo tepelným čerpadlem ,ktere zase v léte dokaže i chladit ,ale zase snižuje dojezd protože ji napájí palubni akumulator .Navštívil jsem Auto tec Brno 2010 a videl jsem na vlastni oči Skoda Favorit a superb na baterky byla tam cela hala kde byly jen elektromobily a hybridy.Favorit byl vyroben v roce 1994 mel stále púvodní akumulatory nickel cadmium od SAFT .Po tech letech stále jezdi ale samozřejme doslo znatelne ke snížení dojezdu. Vyrobilo se jich stovky kusú výroba šla hlavně na vývoz .
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 28. ledna 2011 16:50

      Děkujeme za příspěvek i za to, že nám držíte palce.. !

  • #13 Albo , 21. ledna 2011 10:14
    pokud toto prijde behem zminovanych 3 let nejedna se o horizont az tak vzdaleny navic "stare" (LiFeYPo4) baterie jak jiz bylo zmineno se posleze budou dat pouzit pro nakup a ulozeni "nocni energie" http://digiweb.ihned.cz/c1-35667570-nova-li-ion-baterie-se-nabije-behem-nekolika-vterin
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 24. ledna 2011 12:33

      Necháme se překvapit vývojem...

  • #12 Albo , 20. ledna 2011 18:32
    Konecne nekdo zohlednil naklady na provoz automobilu se spalovacim motorem i s eventualni vymenou vyfuku oleje atd co se tyka efektivity vyuziti energie u spalovaciho motoru docetl jsem ze se jedna o nejakych cca 35% zatimco u elktromobilu muze jit az o 88% pak jsem tato cisla videl v porovnani vzniklych emisi ze spalovani benzinu/nafty a uhli v elektrane kde ve vysledku elektromobil vysel opet lepe tim ze na jeho ujeti 100km vzniklo mene emisi nez pri jizde na benzin/naftu pokud jsou tato cisla pravdiva doufam v budoucnost EV vic nez jakekoliv jine napr. vodikove nebo synteticky ropne
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 21. ledna 2011 5:32

      Nejen účinnost elektromotoru, ale i další body jako je nulová spotřeba energie při stání vozidla (volnoběhu) nebo rekuperace brzdné energie stojí na straně elektropohonu. Aždojde ke snížení nákladů na baterie, například díly Lithium Sulfur technologii,  bude budoucnost ještě zajímavější ...

  • #11 Hobit , 11. ledna 2011 23:00
    A jeste jedna podstatna vec. Baterie sice ma tzv. zivotnost 6-8 let, ale nikdo nerika, ze po 8 letech je ta baterie na odpis. Tato baterie LiFeYPo4 ma naopak lepsi vlastnosti nez jine baterie. Po 7-8 letech ji klesne kapacita na 70-80% kapacity!!! Takze misto napriklad 160km dojedete "jen" 120 km. Naproti tomu u spalovaciho motoru, ten kdyz se Vam s nim neco stane tak musi jit na generalku, nejde s nim jezdit dal. Kdyz vezmu porovnani uplne noveho auta, tak napriklad Citroen Berlingo stoji klidne i 500 tis, nebo 560 tis. Elektricky Berlingo stoji 700 tis. Rozdil 200 tis. je samozrejme hodne, ale v porovnani s tim jake vyhody ma, tj. bez hluku, bez emisi, nevim zas az tak strasny mi to neprijde.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 11. ledna 2011 23:14

      Děkujeme za příspevek, ve svých propočtech máte pravdu, ekonomika provozu elektormobilu nevychází špatně. Je třeba dodat, že nabíjet je třeba lacinou "noční" energií.

      Jenom malá poznámka: "bez emisi" bohužel elektromobil při aktuálním běžném energetickém mixu není. Ale i u nás již můžete odebírat energii vyrobenou pouze z obnovitelných zdrojů od společnosti Nano energies.

       

       

  • #10 Hobit , 11. ledna 2011 22:32
    Pro [2] J. Machcinik: Nejak porad nemuzu pochopit proc u elektromobilu stale zahrnuji cenu akumulatoru, ale u auta na spalovaci motor berou jen spotrebu benzinu! Kdyz pouziju ten vypocet vyse na benzinak, tak: pocet litru spotrebovanych za 8 let, 50 km na den a pri spotrebe 7,5 l/100km : = 144000 / 100 x 7,5 = 1440 x 7,5 = 10800 litru Pak uz jen vynasobeno cenou benzinu cca 31,- Kc: 10800 x 31 = 334800,- Kc / 144000 = 2.325 Kc/km Tj. u benzinu POUZE spotreba paliva je 2,33 Kc/km ! Kdyz to porovnam s elektromobilem a s uplne novymi bateriemi to vychazi na 2,99 Kc/km. Jak muzete porovnavat pouze spotrebu benzinu se spotrebou el. proudu + hardware? Kdyz uz tak by jste mel zapocitat i koupi hardwaru na repas u benzinoveho automobilu. Kolik tam asi stoji hardware na 8 let jezdeni? Podle me minimalne 5 tis/rok. tj. cca 50000 za 8 let. bohuzel se to neda presne napsat, snad jen ze repas benzinaku taky neni zadarmo, takova vymena rozvodoveho remene stoji 7000-12000 Kc, co teprve karburator, katalizator, kazdy rok vymena oleje, filtru benzinu, oleje, vyfuk, taky nevydrzi asi 8 let, a urcite automechanik by napsal spousty dalsich veci, co nejsou u elektromobilu ale u benzinaku jsou a nevydrzi 8 let. A co benzinovy motor, vydrzi 8 let? Nektery ano, nektery ne. Naproti tomu elektromotor vydrzi daleko vic nez 8 let! Kdyz tedy upravim vypocet a pridam neco na repas hardwaru u benzinoveho automobilu, tak cena 2,34 zvysim na klidne 3,2-3,5 Kc/km. U elektromobilu taky neco pridam, ale mene, protoze ten ma preci jen nizsi naklady na udrzbu, protoze ma daleko jednodussi konstrukci. Tj. treba 3,2-3,5 Kc/km Schvalne jsem to dal na stejne, protoze se to orpavdu neda jen tak z fleku napsat co vychazi mene penez. Nicmene kdyz do porovnani zapocitam veci ktere nejdou vyjadrit zadnymi penezi jako cistota ovzdusi a hluk, tak toto jsou polozky, ktere jednoznacne vyzdvyhuji elektromobil nad jakykoli spalovaci motor. Tj. muze to ekonomicky vychazet tak nebo tak, mene nebo vice pro benzin, nebo elektro. V porovnani s dalsimi aspekty hluk a znecistovani prostredi je v soucasne dobe elktromobil nejvyhodnejsi. Bohuzel lidi si vzdy radeji vymysleji naproste nesmysly jen aby mohli novou vec co nejvic odepsat, misto toho aby nove veci podporovali. Typickym prikladem je skutecnost, ze v Anglii musel kdysi davno pred automobilem chodit pan s praporkem, protoze to "neco" bylo rychle a vubec nezname a nebezpecne. :-)))) Myslite, ze neco podobneho se dnes nemuze dit? Omyl, stejny nesmysl lidi vymysleji i dneska vuci elektromobilum. Slyseli jste uz o tom, ze elektromobili budou muset mit symulator zvuku auta, protoze jezdi moc potichu a nebyl by slyset? ;-)))) Proboha kde to jsme? Vracime se do dob prvniho automobilu s panem pred autem a cervenym praporkem?
  • #9 Petr Ptáček , 25. října 2010 21:52
    Jak vidím vetšině z vás jde jen o peníze, hmm jak jinak. Je jedno že ze splodin dieselových aut kterých jezdí po Praze většina vznikají závažná kardio onemocnění, rakovina a leukemie! Důležité jsou hlavně peníze. Smrad ze spálené nafty a hluk a vibrace z dieselových aut? NIC? Jen peníze, peníze, peníze.... Tak to je PSYCHO!
    • Robert Kadlčík, ekolo.cz , 26. října 2010 17:50

      Také Vám děkujeme za komentář.

  • #8 Jarda , 29. srpna 2010 16:52
    Po přečtení typu baterií se uvádí LiFeYPO4, což jsou baterie s chemickým BMS, k čemu teda slouží elektronické BMS? Je opravdu elektronické BMS v elektromobilu? Elektronické BMS bych chápal u samotných článků, ne u baterií.
    • ekolo.cz , 7. září 2010 10:10

      Ve vozidle jsou ale samostatné články ! Nikoliv 12V akumulátory. Každý má svůj balancer a ten ho ve spojení s řídící jednotkou hlídá (popsáno velice stručně).

  • #7 Michal , 14. srpna 2010 14:31
    Jako velký příznivec alternativních zdrojů energií si troufám říci, že by stálo za úvahu, doplnit Vaše elektromobily solárním dobíjením. (velice obecně - např. sol. panel a plexi místo střešního okna) Možná by se vešel i alternátor či dynamo pro napájení další sady baterií za jízdy.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 14. srpna 2010 16:00

      Ano, na některé elektromobily jejich konstruktéři instalují solární panely. Energetický zisk je ale velmi malý, maximálně stačí na provoz autoelektriky, v žádném případě se ale nedá solární nabíjení použít pro provoz - jízdu klasického elektromobilu (nicméně existují taková vozítka, nejedná se ale o použitelné dopravní prostředky.

      solární panely na elektromobilu

  • #6 Zdenek , 24. července 2010 11:48
    Kolik má nabíječka příkon? Díky za odpověď! Zd.
    • ekolo.cz , 24. července 2010 20:33

      Přibližně 12A.

  • #5 Rudolf Šimek , 13. července 2010 16:35
    Dobrý den, jen jsem se chtěl zeptat co by stálo udělat elektromobil z Trabantu s 601 combi. Je to neuvěřitelně jednoduché auto s výbornými jízdními vlastnosti, je lehké a poměrně prostorné. Děkuji za odpověď s pozdravem Rudolf Šimek
    • Robert Kadlčík, ekolo.cz , 14. července 2010 12:01

      Bohužel na tento dotaz neznám odpověď, přestavbu tohoto vozu neumíme zařídit.

  • #4 braz , 10. července 2010 23:39
    Dobrý den, pokud jsem to správně pochopil, tak při výměně stačí vyměnit články jako takové (elektroinstalace zůstane v autě)...pak se bilance pro pana Machcinika významně vylepší (pokud je tedy nekoupí od vás) :-)
    • ekolo.cz , 11. července 2010 22:05

      Dotazu příliš nerozumíme. Ano, po ukončení životnosti akumulatorů je možné vyměnit pouze tyto.

  • #3 jerry , 29. května 2010 12:33
    Dobrý den, nějak mi zde nevychází ta cena akumulátorů. Pokud bych bral v úvahu 15 KWh na 100 km a dojezd 100 Km. Vychází mi, že ve vozidle jsou akumulátory o kapacitě 15 KWh. Cena LiFeYPO4 je 11,25 Kč/Wh. Což vychází na 168 750 Kč bez DPH. Můžu se zeptat jak jste se dostaly na hodnotu 380 000? Pokud jsem udělal někde chybu ve výpočtu tak se omlouvám.
    • ekolo.cz , 1. června 2010 13:30

       

      Vámi odhadnutá cena přibližně odpovídá realitě. Cena kompletního vozidla se skládá z akumulátorů, dále je však potřeba započíst cenu battery-boxů, BMS (elektroniky na hlídání článků), elektroinstalace(kabely, relé...) a montáže do vozidla. Ceny se samozřejmě liší typu druhu aut a velikosti baterií.

  • #2 J. Machcinik , 28. května 2010 9:28
    Děkuji, 50km x 365dni x 8let = 146.000km. 380.000Kč/146.000km = 2,60Kč/Km. 2,60Kč/Km bat + 0,39Kč/El.E = 2,99Kč/Km. Děkuji, je škoda, že fakticky 1Km vychází dráž než na běžné PHM - naftu. Jinak jsem příznivcem elektromobilů, ale nákup z ekonom. důvodů odložím.
    • Jakub Ditrich, ekolo.cz , 28. května 2010 12:34

      Pokud by byla cena energie jedinou výhodou elektromobilu, pak mate jistě pravdu. Nicméně aspektů je více - náklady na údržbu, provozní kapaliny, pojištění a silniční daň.

  • #1 J. Machcinik , 21. května 2010 13:34
    U elektromobilů vychází dobře cena za 1,-Km jízdy pokud uvažujeme jen cenu za kWh. Jak ale tato cena vyjde při průměrném provozu např. 50Km po městě denně zahrneme-li cenu za repasi/výměnu akumulátorů? Děkuji J. Machcinik
    • ekolo.cz , 21. května 2010 15:52

      Cena za 1 km je závislá na ceně el. energie, kterou se auto nabíjí. Při nabíjení v nízkém tarifu vychází kilometr cca na 0,39 Kč. Cena akumulátorů je u tohoto modelu cca 380.000 Kč a jejich životnost je při denním nájezdu 50 km přibližně 8 let, takže výpočet je relativně snadný.

© 2008/2013 ekolo.cz s.r.o., Bubenská 1477/1, 17000 Praha 7 | Všeobecné obchodní podmínky