Skládací elektrokolo AGOGS SilverGo
Novinka

TOTO ZBOŽÍ JE VYSTAVENO V PRODEJNĚ EKOLO.CZ

           Vypůjčte si toto elektrokolo až na 14 dní

AGOGS SilverGo 2017

Legendární a maximálně odolné skládací elektrokolo v nejvyšší výbavě na trhu.
Aktuální model 2017 již v prodeji v novém lakování a designu.
Zvolte kapacitu baterie i
  •  
  •  

Kapacita baterie:

Prosím, zvolte kapacitu baterie.

Dostupnost:   Pro zjištění dostupnosti zboží klikněte na požadované parametry kola.

35 990 Kč

29 742 Kč bez DPH

kompletní odborný servis v hodnotě 2500 Kč ZDARMA
Garance na baterii bez omezení km
Otestování ekola až hodinu zdarma
4 roky záruka na rám elektrokola
Formátování baterie zdarma
100% složené doručíme zdarma

  • AGOGS SilverGo je od roku 2007 nejprodávanějším modelem skládacího elektrokola na českém trhu.
     
  • Ovládání elektrokola SilverGo je prostřednictvím odolného hliníkového podsvíceného displeje se 3-9ti úrovněmi asistence (konkrétní jízdní vlastnosti lze individuálně nastavit pro každého majitele).
     
  • Design elektrokola SilverGo je zpracován minimalisticky s ohledem na funkčnost. Použitá povrchová úprava hliníkového rámu pískováním (sand-blasting) a vrstvení laku zajistí, že i po mnoha měsíccíh používání bude ekolo vypadat jako nové, bez viditelného poškrábání.    
     
  • SilverGo má vyztužený rám se zvýšenou nosností dvojité sedlové trubky až do 115 kg a maximum odolných hliníkových komponent - skládací představec, chránič řetězu, skládací pedály, ochranu kabeláže v rámu a zamykání rámu s pojistkou. Řídící jednotka je integrována přímo ve stavbě ekola a je zcela chráněna.
     
  • Srdcem SilverGo je značková Li-Ion baterie s Hi-poert články značky Panasonic  s kapacitou 400Wh (11Ah/36V), nebo ve verzi XL s kapacitou 530Wh (14,5Ah/36V) za příplatek pouze 2000 Kč.  
  • Elektrokolo SilverGo dodáváme standardně s Rychlo-nabíječkou 3A/42V, nebo s Turbo-nabíječkou o výkonu 5A za příplatek pouze 999 Kč (nabije baterii elektrokola až o 40% rychleji).
     

Hlavní výhody elektrokola SilverGo:

  • 20ti palcová kola se značkovými plášti s výbornou ochranou proti průrazu
  • unikátní tlačítko BOOST se třemi funkcemi (okamžitý rozjezd, maximální výkon, hill push-up)
  • kožené gripy s protiskluznou vrstvou 
  • snadné přenášení ekola jednou rukou díky dokonalému vyvážení
  • možnost uzamčení e-kola PIN kódem na displayi
  • napájení mobilních zařízení prostřednictvím USB konektoru  na řidítkách
  • velmi přesný snímač aktivity jedzce zapouzdřený ve šlapacím středu
  • jednoduché složení za méně než 10 sekund
 
Dopřejte si svobodu transportu složeného ekola v autě, či v zdarma v dopravních prostředcích. Užívejte si dynamickou jízdu bez zapocení i do prudkých stoupání (až 20%) s reálným dojezdem přes 80 kilometrů se standardní 400Wh bateríí a až 110 km s XL baterií
 
Rozměry složeného elektrokola SilverGo: šířka 90 cm, výška 74, hloubka 40. 
Délka elektrokola SilverGo připraveného k jízdě je 160 cm.

 

 Otestujte si elektrokolo zdarma

    Rezervujte si zápůjčku elektrokola hned teď:

 Zatelefonujte nám na číslo 220 991 111pošlete email, nebo vyplňte formulář níže a my se  Vám obratem ozveme s potvrzením termínu. 

Nabízíme Vám bezplatné otestování až na 1 hodinu v krásném prostředí parku Stromovka v Praze, každý pracovní den od 9 do 18 hodin
Před jízdou Vám detailně vysvětlíme všechny funkce a ovládání elektrokola. Pokud si chcete Elektrokolo vypůjčit - klikněte zde.

 



 

Značka Bafang je již 10 let největším výrobcem komponentů a kompletních systémů pro elektrokola a elektromobilitu a prodává své výrobky na mezinárodní úrovni.  Produkce firmy je více než jeden milion motorů pro elektrokola ročně a v neposlední řadě i zobrazovací displeje, senzory a baterie pro elektrokola. 
 
Bafang zaměstnává více než 380 zaměstnanců, z toho 40 ve výzkumu a vývoji) po celém světě ve třech lokalitách. Hlavní sídlo a vývojové centrum je v lokalitě Suzhou v blízkosti Šanghaje s vynikající infrastrukturou. Od roku 2012 má Bafang obchodní a servisní zastoupení pro Evropu v Nizozemsku.  

Nábojový motor Bafang RM G01 

Tento zadní hnací motor má jmenovitý výkon 250W s redukčním poměrem 1: 4.42 a maximální točivý moment 32 Nm, a poskytuje ideální poměr váhy a výkonu. Jedná se o silný a efektivní motor, který výrazně zvyšuje jízdní komfort.

Je vhodný pro turistická, skládací a cestovní kola.  Motor se vyrábí ve stříbrném a černém provedení. 

Bafang H type   Motor Bafang

Parametry motoru:


Jmenovité napětí : 36 V
Jmenovitý výkon: 250 W
Maximální výkon: 500 W
RPM_  185-285
 
JMax kroutící moment: 32 N.m
Účinnost ≥ 80%
Hmotnost 3,1 kg
Redukční poměr 1: 4,42
Hlučnost <55 dB Ochrana proti vlhku:   IP 65

Servis ekolo.cz je oficiálním servisním střediskem pro motory a komponenty značky Bafang na českém trhu.
Se společností Bafang spolupracuje ekolo.cz již od roku 2008. 

 

Reálný dojezd 50-90 km dle nastaveného jízdního režimu
Typ a kapacita baterie Panasonic Li-Ion 400Wh (11Ah/36V) uzamykatelná, vyjímatelná, za sedlovou tyčí. Možnost XL baterie 530Wh (14,5Ah/36V)
Hmotnost vč. baterie 19,9 kg + 3,1 kg baterie
Nosnost 120 kg
Typ a materiál rámu Skládací, vyztužený s držadlem, slitina hliníku 6061.T6, speciální "tripple blasted" odolné lakování
Typ pohonu AGOGS Bafang H type, 36V/250W (550W max.) bezkartáčový v zadním náboji
Snímač Bafang speed sensor integrovaný ve šlapacím středu, 32IPR
Ovládání AGOGS display, 3-5-9 úrovní asistence, možnost zamykání PIN kódem. Tlačítko BOOST pro snadný rozjezd, akceleraci a Hill Push-up
Řazení a přehazovačka MicroSHIFT Mezzo, 8 rychlostí, pastorky 11T - 28T
Typ a značka brzd V-brake, Tektro C310
Přední vidlice Zoom Fargo 520 AMS, zdvih 40mm, regulace tuhosti
Pláště Kenda K-1088 20"x1,75", K-Shield, reflexní pruh 3M
Blatníky Dlouhý přední i zadní ABS plast, reflexní, s gumovou zástěrkou
Sedlo a sedlovka Odpružená, nastavitelné přepětí, délka 400mm
Speciální výbava USB konektor, nosič s pružinou a gumou s nosností až 25 kg, přední i zadní LED osvětlení, zvonek integrovaný v brzdové páce, plastový kryt řetězu, kožené gripy
Osvětlení Zadní double LED Spanninga, přední LED Spanninga
Složené - rozměry (Š,H,V) 90 cm, 40 cm, 74 cm
Typ kola Elektrokola

AGOGS SilverGo - nejrychlejší elektrokolo do města

Elektrokolo AGOGS SilverGo - představení (část 1. z 4)

Jakub Ditrich představuje nejodolnější skládací "business" elektrokolo SIlverGo.

Představení SilverGo - Mechanické komponenty (část 2. z 4)

V tomto díle se zaměříme na cyklo-komponenty

Představení SilverGo - Elektro komponenty (část 3. z 4)

v tomto díle představíme funkci elektroniky.

Představení SilverGo - Baterie, nabíjení a skládání (část 4. z 4)

Ukážeme, jak se SilverGo skládá, nabíjí a jak jezdí!

Vaše dotazy

Napsat dotaz
  • #16 Vlastimil Zuska , 14. srpna 2016 10:01
    Dobrý den,
    reaguji na poslední dva dotazy: mám Silver Go 2015 a jsem s ním naprosto spokojen. Zaujaly mne vámi popsané změny na modelu 2017, zejména "nový řetěz a úprava vícekolečka". Předpokládám, že jde o řetěz odolnější, úpravy by mne zajímaly. Dají se i s případně výměnou řetězu provést i na modelu 2015?
    A druhý dotaz o možnosti kotoučových brzd u skládaček - na Elfinu s 20" koly je zadní brzda kotoučová a funguje perfektně (rychlejší nástup účinku oproti V brzdě).
    děkuji předem za odpověď
    • ekolo.cz , 14. srpna 2016 16:07

      Jedná se v případě těchto komponent o generační obměnu, kdy většina výrobců - včetně našeho dodavatele KMC - nabízí specifický řetěz "pro elektrokola" s deklarovanou vyšší pevností v tahu.  Prosím kontaktujte servis, zdali máme tuto komponentu i jako možný ND - https://ekolo.cz/servis. 

      Ne, s kotoučovými brzdami ani s hydraulickými V.brzdami na modeluech SilverGo / LowStep v této verzi nepočítáme. Pro tento typ elektrokol a jejich jízdní rychlosti nám to přijde jako ne zcela vhodné řešení.   

       

  • #15 Václav Maršík , 14. srpna 2016 9:56
    Dobrý den,
    psali jste, že maximální možná tloušťka pláště může zde být 2 palce. Je možné, aby se pod blatník vešel mtb plášť 20x2,0 se špuntama a protiprůrazovou vložkou?
    Např. Schwalbe Little Joe: http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-detske-bmx-12----20--plaste-272/Schwalbe-Little-Joe-20--detsky-plast-kevlar.html
    Impac Outpac: http://www.rideko.cz/rideko/eshop/2-1-Komponenty/19-2-Plaste/5/3671-Impac-plast-Outpac-20x2-00

    Nebo s menšíma špuntama Specialized Rhythm Lite Tyre: http://www.cyklo-market.cz/specialized-rhythm-lite-20x2-0-e478.html

    Nebo pouze bez špuntů? Demolition Momentum: http://www.kopasport.cz/plaste/39167-plast-demolition-momentum-cerny-20-x-2-00.html

    Je možné, že protiprůrazová vložka plášť více navýší a zmohutní?

    Také nevím, proč je na mé starší verzi Silver Go zadní část zadního blatníku tak těsně přiblížena ke kolu, s větším pláštěm by to určitě drhlo. Nemáte na prodej držáky, které zaručí stejnou vzdálenost od kola v celé délce blatniku?

    Díky Maršík
    • ekolo.cz , 14. srpna 2016 16:02

      To jsou dost specifické úpravy, ale myslím, že se s nimi dokážeme vypořádat,. Prosím, kontaktujte náš servis - https://ekolo.cz/servis a jistě to vymyslíme k vaší spokojenosti. Lze použít připadně jiný typ blatníku než je ve standardní specifikaci. Diky!

  • #14 Lumír Bošilecký , 12. srpna 2016 0:47
    Dobrý den,
    Prosím, můžete popsat všechny rozdíly mezi modely 2017 a 2016? Jak přesně se změnilo lakování a design?
    Předem děkuji,
    Lumír Bošilecký
    • ekolo.cz , 12. srpna 2016 20:57

      Dobrý den,

      změny jsou víceméně popsány v textu. lakování je zcela jiné, vícevrstvé a opět píkované. Komponenty jsou generačně přizpůsobeny novým řadám výrobců, nová řídící jednotka včetně BT4.0 čipu, nová světla, nové tlačítko BOOST, nové širší skládací pedály, malé upravy v balancování rámu, nový řetěz a úprava vícekolečka,.. 

       

  • #13 Václav Maršík , 10. srpna 2016 1:59
    Dobrý den,
    můj příspěvek je více názor, než dotaz.
    Silver Go pokládám za nejlepší skládačku na trhu, hlavně kvůli vysoké nosnosti, odpružení, vzadu alespoň na sedlovce a potřebným doplňkům v základní výbavě - displej s ovládáním, dlouhé blatníky, nosič, stojánek, osvětlení.
    Myslím si však, že by se prodával ještě lépe, kdyby měl zákazník možnost si připlatit za verzi s širšími plášti a blatníky, za odpružení s větším zdvihem, za hydraulické brzdy, za silnější baterii a motor atd.
    Nechápu proč je s tímhle nejen u nás, ale i na zahraničním trhu u 20-ti palcových kol problém. Proč nejde poslat na trh nadstandardní, výkonnější, třeba i celoodpruženou, 20-ti palcovou skládačku? Nebo v provedení fatbike? Snad z obavy, že si to koupí jen pár jedinců? Nebo z představy, že skládačka s hmotností nad 23 kg je nepoužitelná?
    Zakoupil jsem tedy po dobré zkušenosti druhý Silver Go a po jejich přestavbě je to pro mě už dost dobře použitelné.

    • ekolo.cz; , 10. srpna 2016 20:10

      Vážený pane Maršíku, 

      děkujeme za Váš cenný názor a dovolte abychom se vyjádřili: 

      - Mezi přední výhody SilverGo patří především robustnost rámu a komponent. 

      - Širší pláště rádi nainstalujeme zdarma, s použitou vidlicí a blatníky lze použít až 2,0"

      - Odpružení s vyšším zdvihem na 20" kola není standardní, ale zamyslíme se nad tím. 

      - Hydraulické V-brzdy jsou pouze od Magury a jdou bohužel příliš drahé. Kotoučové brzdy nám na 20" kola nedávají smysl. 

      - Silnější baterii lze přímo ke kolu objednat (530Wh), ale v tomto kole bude fungovat i vyšší 640Wh baterie

      - Použitý motor má výkonovou špičku 700W a to je dle našeho názoru více než dostatečné. 

      Verze fatbike je dle našeho názoru pouze módní vlnou a omezilo by to použitelnost ekola. Celoodpružené skládačky jsou trochu chimérou a zadní odpružení je spíše efektová než funkční záležitost. také by obě tyto úpravy znemožnily snadné skládání ekola. 

       

  • #12 Pavel , 10. srpna 2015 13:51
    Dobrý den, do jaké výšky postavy je SilverGo vhodné?
    Měřím 190 cm.
    • Mirek Lalinsky , 24. srpna 2015 14:43


       

    • Mirek Lalinsky , 24. srpna 2015 14:43

      Dobrý den,
      doporučoval bych zvolit pevnou sedlovku s minimální délkou 400mm. V tomto případě by bylo toto elektrokolo vhodné i pro tuto výšku.

      S pozdravem
      Miroslav Lalinský

  • #11 Andrej Garaj , 7. srpna 2015 17:15
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat jestli kolo může snadno jet i bez baterie. Když se vybije nebo je porouchany elektromotor a potrebuje se dojet do cíle. Dekuji.
    Andrej
    • Mirek Lalinsky , 7. srpna 2015 20:14

      Dobrý den,
      ano elektrokolo AGOGS SilverGo je možné použít i jako běžné jízdní kolo. Musíte však počítat s tím, že navíc vezete hmotnost elektrického pohonu (baterie, motor, řídící jednotka a kabeláž).

      Velká část zákazníků, podle jejich slov, používá elektrický pohon pouze do kopce. V opačné případě využívají kolo jako klasické jízdní kolo.

      S pozdravem
      Miroslav Lalinský 

  • #10 Kamil , 3. března 2015 10:45
    Dobrý den,
    co je prosím u SilverGo 2015 nového ve srovnání s modelem 2014? A dá se s modelem 2014 použít velkokapacitní baterie (630Wh)? A pokud ano, potřebuji novou anbíječku, nebo to zvládne i ta dodávaná s kolem?
    Děkuji za info.
    • Václav Kobera , 3. března 2015 17:38

      Dobrý den,

      SilverGo 2015 nabízí celou řadu vylepšení oproti loňskému modelu.

      Jde především o silnější kapacitu baterie (o 10%), pohodlné kožené gripy a nový design elektrokola.

      V Showroomu ekolo.cz v pražských Holešovicích jsou k vidění a vyzkoušení oba modely. Můžete tedy u nás porovnat jak vzhled, tak i jízdní vlastnosti obou SiverGo "naživo". 

      I do modelu 2014 je možné použít XXL baterii AGOGS, původní nabíječka je k ní kompatibilní.

      S pozdravem Václav Kobera.

  • #9 Petr S. , 12. prosince 2014 10:30
    A také postrádám ty kožené gripy, mám gumové a ještě se protáčí.
    • Petr Zaoral , 12. prosince 2014 13:17

      Dobrý den Petře,

      Jestliže jste Vaše elektrokolo SilverGo kupoval letos na jaře, jedná se o model pro rok 2014. U tohoto modelu, jak správně píšete, jsou gripy gumové a USB nabíjecí port v displeji není. Aktuální popis elektrokola SilverGo na našich stránkách je platný pro model 2015, který již máme v současné době skladem a prošel samožejmě mnoha inovacemi.

      Vaše elekrokolo je možné nabíjecím vstupem pro USB dovybavit - viz: http://ekolo.cz/agogs-u-cable

      Máte-li jakékoli problémy s Vaším elektrokolem - například protáčející se gripy, navštívíte-li náš servis, vše dáme do pořádku.

      s pozdravem

      Tým ekolo.cz

  • #8 Petr S. , 12. prosince 2014 10:28
    Dobrý den, kolo jsem letos z jara koupil, ale do teď jsem nenašel ten USB port. Děkuji za odpověď.
    • Václav Kobera , 12. prosince 2014 13:21

      Dobrý den Petře,

      odpověď na Váš dotaz naleznete u Vašeho dalšího dotazu.

      s pozdravem

      Tým ekolo.cz

  • #7 kamil , 3. září 2014 13:50
    Dobrý den,
    jak je to prosím s USB portem u SilverGo? Jsem zmaten: v specifikacích není, na videu je, jeden z kolegů ho má, ale vypadá jinak (ne "home-made káblík" jako na videu, je součástí displeje), druhý ho nemá (ani jako káblík, ani na displeji).
    Trochu zmatek, ne?
    Kamil
    • Showroom , 3. září 2014 22:08

      Omlouváme se za zmatení.  Od této verze displayů je USB port vestavěn přímo v displayi (neplatí pro modely Uphill 48V).   Externí kabel se ukázal jako relativně nespolehivé dlouhodobé řešení.

      Takže všechny nabízené modely SilverGo, Cityliner Class i Tracer maji USB napájecí port vestavěný a nabízíme k němi i bezpečné uložení telefonu na kole a krátký nabíjecí kabel.  

      S pozdravy ekolo.cz

       

  • #6 Milos Kopec , 27. dubna 2014 14:17
    Zdravim, zvažuji zakoupit skladaci elektrokolo a prosim o sdeleni, zda je elkolo vybaveno zařizenim na dobijeni akumulatoru při vypnute pohonne jednotce např. při sjezdu s dlouheho kopce, což nektere konkurenčni značky maji?
    Děkuji. M K z Kopřivnice.
    • Václav Kobera , 28. dubna 2014 9:35

      Dobrý den,

       

      děkujeme za Váš zájem, náš nejprodávanější model Silver Go je skvělá volba!

      Rekuperaci, funkci o které se zmiňujete, naše kola zakomponovanou nemají. Elektrokolo nemá (byť s jezdcem) takovou váhu, aby rekuperace byla účinná jako je tomu třeba u elektromobilů.

      Naše baterie jsou koncipované na dlouhý dojezd, u Silver GO je to 50 - 80 km, čímž absenci rekuperace vyrovnáváme.

       

      S pozdravem,

      Václav Kobera.

  • #5 Brano , 22. března 2014 7:02
    Dobry den, kupil som si pred mesiacom Silver Go. Uplna parada, dokonca svokra po nom poskuluje ( tchyne). -) Mam jednu otazocku: da sa uplne vypnut PIN pri zapnuti ekola? Neprisiel som na to ani z navodu a trochu ma to otravuje, ze pri kazdom zapnuti ho musim zadavat.
    • Showroom , 22. března 2014 8:43

      Dobrý den Brano, 

      to jsme moc rádi, na aktuální SilverGo jsme velmi pyšní..   S nastavením PINu je to je velmi jednoduché v návodu je to uvedeno na stránce 28  v kapitole "Osobní přístupový kód".  

      Návod pro jistotu naleznete zde: http://goo.gl/M4jB98

      Ale pokud nechcete aby Vám "svokra" SlverGo často brala, doporučujeme spíše nastavit vlastní PIN :)

       

       

       
       
  • #4 tibor , 5. února 2014 17:14
    Zdravim.Tak to je dobrá správa .Držím vám palce pri riešení to ho problému zvýšenia kapacity batérie.Dúfam že to nebude dlho trvať a problém úspešne vyriešiťe.Takže nech sa darí pri tvorbe nového elfin-a.A teraz už fakt končím.Žena na mňa kričí že som už zase nevyniesol kôš plný smetí.A s tohto môže biť u nás prúser.Moja žena je na to alergicka. S pozdravom ostáva smetiar Tibor.
    • show , 5. února 2014 17:39

      :-)

  • #3 tibor , 4. února 2014 18:28
    A znovu Tibor .Zdravím a ďik za info. Mňa zaujímaju len skladacie elektrobicyke. Ešte jedna otazka a už nebuďem otravovať.Vyrábal sa skladaci elektrobicykel agogs el fin v Čechach alebo v Číne.Dúfam že to nie je firemne tajomstvo a že môžete odpovedať.A je možné že sa v budúcnosti dočkáme od e- kola nástupcu el fina.Alebo je už projekt el fin definitívne mrtvy.
    • Showroom ekolo.cz , 5. února 2014 9:21

      Dobrý den Tibore, vůbec neotravujete. 

      Tajemství to není. Všechny elektrokola značky Agogs se kompletují v České republice.   Nástupce ELFINa se možná dočkáte, ale až v roce 2015, musíme především vyřešit dosattečnou kapacitu baterie, 168 Wh bylo fakt málo :) 

  • #2 tibor , 31. ledna 2014 15:06
    Zdravím.Vďaka za odpoveď.Moc ste ma ale nepotešili domnieval som sa že tie komponenty vydržia plne funkčné dlhšiu dobu no čo už.Ešte ma zaujíma že ktorý s tých troch skladacich elektrobicyklov čo vyrabate je najvhodnejší na jazdu do kopca.Na cesty na ktorých sú strmé stupania do kopcov.Alebo to bez problémov zvládnu všetky.
    • Showroom ekolo.cz , 1. února 2014 16:51

      Pěkný den Tibore,

      amortizace vždy záleží na používání. Pokud elektrokolo používáte jako každodenní dopravní prostředek, komponenty vydrží dobu, kteoru uvádme, pokud budete jezdit jednou za měsíc na výlet, komponenty vydrží 20x více.

      Všechny skládačky AGOGS mají stejně výkonný motor, SIlverGo má více převodů, Barack motro naladěný do vyšší torze.  Ale pokud chcete jezdit pravdu  "strmé stupania do kopcov", skládací model není ideální a porozhlédněte se v nabídce skutečně terénních elektrokol: www.agogs.sk/terenne-kolesa, které nabízí stoupavost až nad 20%. 

       

       

       

  • #1 tibor , 30. ledna 2014 19:15
    Akú dlhú dobu su plne funkčné komponenty elektrobicykla ako sú batéria, riadiaca jednotka a elektromotor.Prípadne po akej dlhej dobe treba uvedené komponenty vymeniť za nové aby bol elektrobicykel funkčny.Zaujíma ma aspoň približna dĺžka doby po ktorú dokážu uvedené komponenty bez problémv fungovať.Dúfam že je to aj niekto rokov po záruke elektrobicyka.Bol k danej veci vypracovaný aj nezávislí posudok , štúdia. Alebo to buďe len odhad výrobcov tých komponentov.
    • Petr Zaoral , 31. ledna 2014 8:44

      Dobrý den,

      pokud vím, žádná nezávislá studie, která by se týkala životnosti komponentů neexistuje. Následujíci informace jsou založeny na našich pozorováních a zkušenostech - výrobě, servisu a prodeji elektrokol se věnujeme již 7 let. U našich elektrokol je životnost baterie (li-polymer) 5-6 let, pak kapacita klesá. Je to samozřejmě podmíněno správným zacházením s baterií. U motorů a řídících jednotek se někdy porucha objeví - jedná se ale o jednotlivé případy, které nemají žádný vztah ke stáří kola. Větší šance na poruchu motoru je v případě, že kolo opět uživatel používá nesprávně - jezdí stále pouze s akcelerátorem, který slouží pouze pro rozjezdy a podporu ve velkém stoupání. 

      Tyto informace se týkají našich výrobků - co se týče elektrokol všeobecně, zde platí že nejlevnější značky (15-22.000) mají životnost komponentů mnohem kratší - méně valitní články v bateriích odchází po cca 3-4 letech, motory mají poruchy způsobené zahříváním při přetěžování. Je to dáno použitím horších komponentů v honbě za co nejnižší cenou. Tato kategorie elektrokol má také mnohem častěji problémy mechanické - způsobené lowend čínskými cyklokomponenty.

      Elektrokolo je poměrně složitá zařízení, které je namáháno díky používání (otřesy, vlhkost atd.) Poruchy se proto nevyhýbají žádné značce - i elektrokolům v ceně cca 80.000 Kč. Je proto důležité při nákupu elektrokola dbát na to, aby výrobce měl dostatečně ošetřenu servisní síť.

      s pozdravem

      Petr Zaoral

Zde prosím položte Váš dotaz

(nebude zveřejněn)

Test elektroskládaček Agogs: Norskem na elektřinu

 
Testoval: Vojtěch Formánek  léto 2015
 
Patří skládací elektrokola jenom do města? Nebo mohou být praktickým dopravním prostředkem i mimo něj? Se skládačkami Agogs SilverGo a Agogs LowStep jsme se vydali do Norska za fjordy, horskými průsmyky a kopcovitými centry měst, abychom to zjistili.
 
Norsko je kolům země zaslíbená. Cyklostezky vedou skoro všude, v aglomeracích najdete odpovídající infrastrukturu a místní jsou na „kolaře“ zvyklí – dokonce vás pouští na přechodech, aniž byste sesedli! Má to samozřejmě háček, kterým jsou kopce. A ty vás mohou zaskočit doslova všude. Právě proto jsme si do Norska na třítýdenní cestu obytným vozem vzali dva modely elektrokol od českého výrobce Agogs.
 
 
Elektrokolo AGOGS SilverGo patří k vyšší střední třídě skládacích elektrokol. Má dvacetipalcové ráfky, motor integrovaný do zadního náboje a obě ujedou na jedno nabití zhruba 60-80 km. Podstatný rozdíl s modelem LowStep ve způsobu řízení elektromotoru – LowStep nabízí pouze jednu úroveň podpory s možností dočasného zvýšení výkonu (tzv. „boost“), kdežto u SilverGo si můžete výkon motoru regulovat v pěti stupních.
 
To se v praxi ukázalo jako navýsost praktický prvek výbavy. Pátý stupeň je skutečně agresivní, kolo promptně zrychluje z místa a cobydup dosahuje cestovní rychlosti 25 km/h. Naopak jednička umožňuje asistovanou jízdu krokem, což oceníte třeba při proplétání se úzkými uličkami měst. Pozvolnější rozjezdy a nižší maximální rychlost (bez „boostu“) lowstepu mohou někomu vyhovovat, nám však přišla možnost nastavení jako zásadní výhoda.
 
Do města i do přírody
 
Při vyjížďkách mezi fjordy i do ulic norských měst nás obě kola potěšila svou robustností, bezproblémovými jízdními vlastnostmi a dostatečným dojezdem pro jednodenní výlet. Baterie zpravidla vystačí i pro překonání velkých kopců, které by byly pro netrénovaného cyklistu „sjízdné“ maximálně pěšky.
Díky odpruženému sedlu nabídnou kola dostatek pohodlí při jízdě po prašných či kamenitých cestách, jen je nutné dávat pozor na velké výmoly. Limitní jsou totiž malé ráfky, kterými platíte daň za kompaktnost stavby. Oba modely jsou vhodné i pro vyšší postavy, pro dokonalý komfort je vhodné případně zakoupit delší sedlovku. Skládání kol se dá zvládnout rychle, avšak vyžaduje jistý cvik. I při manipulaci ve složeném stavu rozhodně pocítíte, že váží přes 20 kg. Při nakládání kol do garáže karavanu to však problém nebyl.
 
Elektrokolo: ideální doplněk karavanu?
 
Někdo s sebou vozí skútr, někdo kolo, a někdo elektrokolo. Právě poslední varianta osobní přepravy v rádiu několika kilometrů od kempu začíná být mezi karavanisty nesmírně populární.
 
Není se čemu divit. Testované skládačky zabraly v úložném prostoru karavanu Hymer Exsis-t 588 minimum místa. Pro časté využití je možné dát je dovnitř i nesložené, ale samozřejmě záleží, kolik dalších věcí vezete. Na externí držák kola dávat nedoporučujeme. V kombinaci s obytným vozem vynikne praktičnost elektrokol možná více než ve městě, uplatnění mají ještě širší než skútr. Baterie nabijete pohodlně z baterie obytné nástavby, a to i přes měnič 12 V/230 V, která Agogs k elektrokolům dodává.
 
 
AGOGS SilverGo
 
Plně vybavená městská e-skládačka
Baterie 400Wh (11Ah/36V), nabíjení do plna: 3,5-4 h, náš dojezd 50-80 km
Elektromotor 36V/250W (500 W max.)
19,9 kg + 3,2 kg baterie
+ Plnohodnotné řízení motoru včetně cyklopočítače
+ Šikovnější provedení středového zámku pro skládání jednoruč
 
 
 
Závěr
 
Takže elektroskládačky mimo město ano, či ne? Pokud kolo berete jako dopravní prostředek a netrávíte na něm celé dny, tak rozhodně ano. Jde o praktickou a hlavně skladnou alternativu k „dospělým“ ekolům.
 
Obě kola od českého Agogsu,nás přesvědčily svou robustností, jízdními vlastnosti a univerzálností použití. O něco více se nám líbil model SilverGo, a to zejména kvůli pokročilejšímu ovládání motoru a šikovnějšímu středovému zámku. LowStep pak potěší hlavně ty cyklisty, kteří ocení nižší rám kvůli pohodlnějšímu nastupování a obecně klidnější výkonovou charakteristiku motoru.