Akce
Doporučujeme

CHIP TUNING ZRYCHLENI ELEKTROKOLA
TOTO ZBOŽÍ JE VYSTAVENO V PRODEJNĚ EKOLO.CZ      

GIANT DIRT E+2 2016

Skvělé terénní elektrokolo s neviditelným, ale velmi výkonným systémem pohonu od Yamahy.

K tomuto elektrokolu celoroční bezplatný servis, formátování
a kontrola baterie ZDARMA!
Více informací najdete zde.

Toto elektrokolo se již nevyrábí. Vyberte si jiný model z dané kategorie
kompletní odborný servis v hodnotě 2500 Kč ZDARMA
Otestování ekola až hodinu zdarma
5 let prodloužená záruka na rám
Formátování baterie zdarma
Zvýšený dojezd díky XL kapacitě
Tlakový senzor zajistí vyšší dojezd

 Tento nový unikátní off-road ebike vychází z 8 leté zkušenosti značky Giant s výrobou elektrokol, spolu s vysokým standardem v off-road MTB kol Giant řady XC.

Díky unikátnímu integrovanému systému baterie EnergyPak a integrovanému středovému motoru tvoří tento sportovní hardtail designově harmonický celek. Informace o stavu elektrokola jsou dobře čitelné na Giant LC-Displeji ve středu řidítek, který se ovládá intuitivním ovladačem na levé straně.   

Vynikající geometrie a rozložení hmotnosti vám otevřou nové obzory při objevování nových tras v terénu! Středový motor SyncDrive od Yamahy je neuvěřitelně kompaktní a přesto poskytne neuvěřitelných 80 Nm točivého momentu (výkon motoru je zvýšen oproti konkurenčím modelům elektrokol s pohonem Yamaha).

Motor dává plnou podporu i z klidového stavu a vyšší točivý moment umoží vydat větší výkon při nižší rychlosti na té nejnáročnější trase.  

Model DIRT E+2 využívá nejnovější technologie baterie EnergyPak® s kapacitou 400Wh, která hravě zdolá hranici 100 ujetých kilometrů v lehčím terénu a 50 km v těžkém offroadu. 

Osazení tohoto elektrokola odpovídá kolům vyšší střední třídy - 2x9 převodových stupňů (středový motor Yamaha) nabízí klasické pastorky, osazení Shimano Deore, Tektro hydraulické brzdy - průměr 180mm, vidlice SR Suntour XCR 32 RL-R 100mm zdvih s dálkovým ovládáním na řidítkách.

Rám elektrokola je nabízen v atraktivní barevné kombinaci antracitově černá - žlutá - matná modrá. 

 

Produktový leták GIANT DIRT E+2 (PDF)

Detailní test elektrokola GIANT DIRT E+2 2016


Výpočet orientačního dojezdu elektrokola.

  • V horním řádku naleznete kapacitu baterie elektrokola.

   parametr uváděný ve watthodinách

  • Vyberte  tělesnou hmotnost jezdce v levém sloupci.

   váha včetně oblečení, případně zavazadel

  • Dále předpokládaný převažující terén pro jízdu. 

   vyberte průměr celkové cesty

  • Propojte v tabulce váhu versus terén.

    získáte tak předpokládaný dojezd

  • Na skutečný dojezd elektrokola mají dále vliv:

    1. volba asistence, 2. okolní teplota, 3. technický stav

 

 Více informací o bateriích elektrokol se dočtete na této stránce.  

HORSKÉ ELEKTROKOLO S VELKOU VÝDRŽÍ

Horská elektrokola
Silný motor a kapacitní baterie vám pomohou zdolat i ty nejprudší kopce a vy si tak užijete perfektní off-road jízdu. Horská elektrokola však také vyžadují tu nejvyšší kvalitu - odolný rám, kvalitní brzdy a dobré odpružení ... vše je podstatné pro bezpečnou jízdu v drsném terénu a při prudkých sjezdech. Proto každé horské elektrokolo pro vás pečlivě prověřujeme a do naší nabídky jsme zařadili jen taková MTB elektrokola, která prošla náročnými testy.

 

 

Giant SyncDrive Sport - středový motor od Yamaha

  • 80 Nm točivý moment
  • hodnoty výkonu: 80% Eco / 180% Normal / 300% Power
  • vyšší točivý moment přináší více lineární  a více předvídatelný výkon motoru, a to i při nižších rychlostech
  • dvojpřevodník šetří energii jezdce i baterie
  • PedalPlus 4-senzorová technologie
  • nový CANbus protokol umožňuje softwarovou kontrolu / uprgade
 
Baterie EnergyPak
 
  • 10 let vývoje a testování ve spolupráci se společností Sanyo-Panasonic
  • vysoké bezpečnostní standardy
  • Giant má svůj vlastní BMS system - BMS = Battery Management System
  • nejvyšší hustota energie na jeden článek
 

 

 

 

Historie značky Giant se začala před 40 lety s jasným cílem – měnit cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.

Během čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou tu nové materiály a pokročilé technologie. Přesto ale Giant nikdy nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše zážitky z jízdy na dvou kolech.

A abychom to dokázali, držíme se tří hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace. 

 

Výpočet orientačního dojezdu elektrokola.

  • V horním řádku naleznete kapacitu baterie elektrokola.

   parametr uváděný ve watthodinách

  • Vyberte  tělesnou hmotnost jezdce v levém sloupci.

   váha včetně oblečení, případně zavazadel

  • Dále předpokládaný převažující terén pro jízdu. 

   vyberte průměr celkové cesty

  • Propojte v tabulce váhu versus terén.

    získáte tak předpokládaný dojezd

  • Na skutečný dojezd elektrokola mají dále vliv:

    1. volba asistence, 2. okolní teplota, 3. technický stav

 

 Více informací o bateriích elektrokol se dočtete na této stránce.  

   

Reálný dojezd 55-120 km
Kapacita a typ baterie 400Wh (11.3Ah/36V), Giant EnergyPak, Lithium-Ion
Hmotnost vč. baterie 22.9 kg (19.7 kg bez baterie)
Nosnost 130kg
Typ a materiál rámu ALUXX SL Aluminium 27,5", OverDrive hlavová trubka, vnitřní vedení kabeáže
Typ pohonu Giant SyncDrive C powered by Yamaha Performance Line, 80 Nm torque
Ovládání Středový GIANT LC-Display se Sport-RideControl dálkovým ovládáním
Řazení a přehazovačka Shimano Acera M3000 Rapidfire Plus, 2x9 rychlostí
Typ a značka brzd Hydraulické kotoučové Tektro Auriga HD-M290, průměr 180mm
Přední vidlice SR Suntour XCR 32 RL-R, zdvih 100mm, Remote Speed Lockout
Pláště Schwalbe Rapid Rob Active Kevlar®Guard
Sedlo a sedlovka Giant Conect / Giant Contact Upright
Speciální výbava Cestovní rychlonabíječka 4A, ochranná samolepka s registrací v databázi CODE-No.com, zvonek, příprava na instalaci blatníků/nosiče
Typ kola Elektrokola

Let`s get Dirt-E - oficiální video Giant eMTB

Jízdní test elektrokola Giant Dirt E+2

Představení inovací a technologie pohonu kol GIANT pro rok 2017.

Vývoj elektrokol jde mílovými kroky kupředu a produkty firmy GIANT jsou toho důkazem.

Zde prosím položte Váš dotaz

(nebude zveřejněn)

Giant Dirt-E+ 2 – Jízda na 400 Wh!

Tex a foto t: Štěpán Hájíček   vyšlo v únoru 2016 v časopise Svět-cyklistiky

 

Svět jízdních kol se poslední dobou rychle mění, přičemž jedním z velkých hybatelů jsou kola s elektrickým asistentem, hybridní stroje, či prostě elektrokola. Pár z nich jsme již zkusili – většinou s motorem Bosch – nyní jsme ale díky Giantu Dirt-E+ 2 měli tu čest okusit i Yamahu, která nás „rozcupovala na kusy“.

 

Vážně, tohle je snad kolo z jiné kategorie, jiný druh sportu nebo zkrátka blesk plný vysokého napětí, který proťal svět cyklistiky a rozzářil oči nejednoho fandy hybridních kol, či milovníků motorek. Asi to nelze chápat až takto doslova, ale někdo by to mohl tímto stylem řešit. Tedy že mu je bližší, když ve středu jeho kola tepe kartáčový elektromotor vyvinutý specialisty pracujícími na nejrychlejších motorkách světa, než systém, jehož původem je dost možná bubnová pračka!

To jsme si ale trochu zapřeháněli a nechali se unést vlastní fantazií a obrazotvorností, jelikož samozřejmě i pohon od Bosche je špičkovým kusem techniky, s nímž je sousta zábavy a který vám může hodně pomoci, pokud šlapat naplno sami za sebe nechcete, anebo z jakéhokoliv důvodu nemůžete. S motorem Yamaha SyncDrive jsme se ale cítili zase o něco víc jako na motorce.

GIANT Dirt-E+ 2 - test

Na to bude potřeba zbrojní pas!

Nebudu dnes zabíhat do hlubších detailů, jelikož cílem tohoto článku je přiblížit si chování a jízdní výkony Giantu Dirt-E+ 2 více obecně a k nim přihodit i pár zážitků z testování. Těch máme ostatně již teď víc než dost. Ona vlastně stačila první seznamovací projížďka po lesích a lesoparcích v našem okolí, která netrvala víc jak hodinu a půl. Přesto už takto krátká zkušenost ukázala, že k tomuto stroji je třeba přistupovat s patřičným respektem a úctou.

Už jen točivý moment motoru Yamaha SyncDrive s hodnotou 80 Nm hovoří za mnohé. Pro porovnání Bosch Active (testován na Lapierre OverVolt FS 500) dává 48 Nm a vyšší varianta Bosch Performance „pouze“ 60 Nm. A skutečně, motor Yamaha SyncDrive na Giantu tahá pekelně! Nástup jeho výkonu je přitom, při správném zacházení, poměrně plynulý a povětšinou zvládnutelný, zejména pokud se pohybujete na rovných cestách a v otevřené krajině.

My jsme ale na široké lesní a polní cesty rezignovali hned zkraje a proto jsme měli co dělat, abychom divokého hřebce Giant Dirt-E+ 2 na úzkých pěšinách mezi stromy na začátku testu vůbec zkrotili. Výkon motoru a jeho sice progresivní (postupný), ale i tak dost intenzivní nástup, je dokonce tak výrazný, až jsme nabyli dojmu, že by začátečník s tímto kolem neměl v hustém lese na úzkých pěšinách používat žádný z vyšších výkonnostních stupňů a měl by se držet pouze režimu „Economy“. Alespoň pro prvních 500 ujetých kilometrů! Tak silný a tak divoký může tento stroj být. Pro vyšší stupně „Normal“ a „Sport“ to v terénu chce skoro až zbrojní pas!

GIANT Dirt-E+ 2 - testŘídící centrum, neboli kontrolní displej je velký a přehledný, takže se v zobrazených informacích člověk snadno zorientuje a není jimi zahlcen.

Někdy stačí málo, jindy chceš víc

Je to ale hodně závislé na jízdních podmínkách a na prostředí, kde se s kolem pohybujete. Na širších otevřených cestách lze v klidu „zařadit“ režim Normal, který sám o sobě představuje velký skok proti základnímu módu „Economy“. „Sport“ má smysl používat jen v prudkých výjezdech, nebo když byste třeba chtěli někoho stíhat, či z jiného důvodu potřebovali plný výkon. Jinak ale není důvod opouštět hladinu „Normal“ a zbytečně ždímat akumulátor EnergyPak elegantně polointegrovaný do rámu.

Velice dobře zvládnuté se zdá být u Yamahy také dávkování energie, kdy se do hry zapojuje jak čidlo rychlosti (na zadním kole), tak zejména snímač zaznamenávající rychlost otáčení klik a míru zapojení jezdce. Yamaha vám nedá „všechno a hned“, ale svou pomoc rozumně dávkuje podle toho, jak moc se snaží jezdec. To znamená, že pokud se člověk chce svézt ve skutečně sportovním tempu, musí se sám aktivně zapojit a využít sílu svých nohou, aby pomohl roztočit svá kola a vyslal informaci řídící jednotce Yamaha I2, že to myslí skutečně vážně.

Do jisté míry záleží také na zvoleném převodu, kdy jsme si v reálu ověřili, že maximum točivého momentu dává Yamaha SyncDrive s řetězem na velkém převodníku, přičemž pocitová výkonová špička může přijít se zařazeným pastorkem náležícím k hornímu konci kazety. Takto lze vyjet (v režimu „Sport“) skutečně hodně, místy až extrémní věci. Pozor ale, i nám se stalo, že zadní kolo začalo místy hrabat, spíš jen minimálně, jelikož záběr motoru je skutečně plynulý, nebo se celý bike stavěl na zadní. Giant Dirt-E+ je ale sportovně rekreační kolo a ne motokrosový speciál, takže byste s ním měli podle toho také zacházet.

 

GIANT Dirt-E+ 2 - testFunkce computeru a motoru kontrolujete pomocí tohoto dálkového ovladače kde tlačítka +/- řídí stupeň výkonu, symbol světla je zde pro podsvícení displeje a „M“ pro přepínání funkcí computeru. 

 

Našli jsme svůj „sweet point“

Zároveň se nám podařilo nalézt něco, co by se dalo v angličtině značit jako „sweet point“. Tedy souhru ideálního převodu a frekvence šlapání při jízdě v lehce zvlněném terénu či ve středně náročných výjezdech, kdy motor Yamaha posílá na zadní kolo klidně i 80 % svého výkonu, aniž by se jezdec přehnaně nadřel. Jen je potřeba neustále otáčet nohami.
 

Když zasáhne omezovač nebo když dojdou Watty

Ať děláme co děláme, ať je Giant Dirt-E+ 2 s motorem Yamaha SyncDrive sebesilnější, legislativa dává jasná pravidla a stanovuje striktní limity, stejně tak neoblafnete fyziku a zákony, kterými se řídí kapacita akumulátoru. Tím chceme říct, že ač by měl použitý motor potenciál roztočit kolo do skutečně vysokých rychlostí, kopce nekopce, horní limit pro jeho možný zásah či asistenci je 25 km/h. Existují i rychlejší a „odblokovaná“ elektrokola, ta již ale musí mít registrační značku (SPZ), jezdec by měl mít certifikovanou moto-helmu a řidičský průkaz platný pro malý motocykl.

Na druhé straně ale musíme smeknout nad tím, jak je ona hrana, či přesněji limit, u Yamahy vyřešen. Hovoříme o místě, kde Bosch poměrně radikálně utne své snažení. Yamaha na hranici rychlosti 25 km/h rovněž znatelně poleví ve svém výkonu, není to ale skok ze sta procent na nulu. Spíše jde o sice rychlejší, přesto plynulý úbytek síly. Motor Yamaha přitom, dle pocitu i dle kontrolek na displeji, dokáže lehounce pomáhat, přispívat k udržení tempa, až do rychlosti 26 km/h a místy i o malinko víc. Víme to, cíleně jsme to zkoušeli a bedlivě sledovali tento efekt na otevřené cyklostezce při návratu domů podél Berounky.

GIANT Dirt-E+ 2 - testGiant Dirt-E+ 2 se cítí lépe na běžných lesních a polních cestách než v náročném terénu. Hravé lesní pěšinky ale také zvládá.

Kolik to „skutečně“ vydrží?

Co se týká výdrže akumulátoru, pak zde hodně záleží na tom, jak moc budete své kolo, motor a akumulátor zatěžovat. S plně nabitou baterií hlásí ovládací centrum prakticky pokaždé dojezd 100 km, což se zdá být reálné pouze na delších trasách se spíše hladkým povrchem a s mírným profilem. Za takových podmínek, při striktním využití režimu „Economy“ by to mohlo být i přes 100 km.

Gianta Dirt-E+ 2 máme slíbeného i na další svezení, abychom jej mohli vyzkoušet v rozličných podmínkách a za různých situací. Třeba dojde i na pokus maximálního dojezdu. Tedy toto jsme již jednou zkoušeli v poměrně těžkém, členitém a značně kopcovatém terénu a dobrali se hodnoty cca 40 km na 95 % baterie. Opakujeme, že při skutečně vysokém zatížení motoru.

Poté jsme zbývající kapacitu, odhadem 5 %, dokázali „šetřit“ při návratu podél řeky dalších skoro 20 km. A to ukazatel hlásil zprvu dojezd jen 10 km. Reálné se tedy zdá být tvrzení, že s tímto kolem ujedete běžně na jedno nabití kolem 60 km, ale klidně i víc. Pokud tedy nasadíte rozumné cestovatelské tempo a nebudete chtít zdolávat jeden vyhlášený vrchol za druhým, jak to bylo v našem případě.

GIANT Dirt-E+ 2 - testRelativně nenápadný pohon integrovaný do rámu přiznává svůj původ u Yamahy pouze tímto decentním logem.

Giant Dirt-E+ 2 – jak to bude dál

Již bylo nejednou zmíněno, že toto je jen první praktické pozastavení a zamyšlení na téma Giant Dirt-E+ 2 vytvořené pro vaši prvotní představu o tom, co toto kolo s motorem Yamaha SyncDrive a polointegrovanou baterií EnergyPak umí a dokáže. Příště se budeme více věnovat jeho jízdním vlastnostem, ovládání stroje i pohonu a dalším detailům. Prozatím můžeme dané téma uzavřít tím, že je Giant Dirt-E+ 2 skutečně našlápnutým strojem, který má potenciál vykouzlit z vašich prostých výletů v sedle kola skutečné terénní dobrodružství, či vám naopak pomoci dojet dál a rychleji, než byste sami za sebe byli kdy schopni.