O nás Doprava Servis Půjčovna Kontakt
Změnit jazyk webu
🌟

Všechny slevy elektrokol na jednom místě. Klikněte sem

Jan Bezdíček - 5 týdnů s AGOGS MAX III.


Jan Bezdíčet testuje elektrokolo AGOGSPo třech týdnech a najetých 450 km jsem se chystal (opět) do Krkonoš. Ale nejprve jsem udělal minimální servis. Elektrokolo jsem umyl a zkontroloval nahuštění plášťů a tah řetězu.

Podle doporučení by se mělo horské kolo hustit od 2.5 (terén) do 4.5 (asfalt) barů. Při rozdílném zatížení přední/zadní kolo jsem nechal předek na 2.5 barů a zadní kolo dohustil na 2.8 barů. Potom nasucho očistil řetěz a nakonzervoval osvědčeným olejem na jízdní kola - nanotechnologie pronikla i sem (jedno namazání řetězu nanoolejem „stačí“ na zázračných 500 km).

Přes tento konzervativní a minimální servis jsem po zkušební jízdě nemohl kolo poznat. Jednat jelo lehčeji při nezařazené asistenci (s asistencí jsem to nepoznal při samotné jízdě, ale má to vliv na dojezd), navíc přehazovačka - se kterou jsem měl na počátku problémy - začala nahoru i dolů řadit naprosto příkladně.

Na poslední týden jsem naplánoval dva horské a jeden běžný výlet. Trasy plánuji na mapy.cz a kombinuji silnice (pokud není vyhnutí), cyklostezky (sem kolo podle legislativy patří) s turistickými cestami (ty mám nejraději, ale pozor na chráněné krajiny). Proto je v mapě tolik zadaných bodů. A aby to bylo zajímavější, improvizuji přímo na trase.
 

1. trasa - Okolo Špindlerova mlýna  (https://mapy.cz/s/15R1g)
 

       

Start a cíl byl na parkovišti Dolní Mísečky a počasí bylo cyklisticky příznivě podzimní. Abych začal horsky, tak jsem nejel po silnici, ale po žluté k parkovišti Horní Mísečky (poslední úsek lesem je značně náročný). Potom po magistrále kolem Vrbatovky k Labské boudě. Chtěl jsem to vzít po hranici s Polskem na Špindlerovku, ale tudy povolená cesta pro kola nevede. Tak zpět na Horní Mísečky, dolu do Špindlerova Mlýna a nahoru na Špindlerovku. A zase dolů do Špindlu, nahoru na Horní Mísečky a opět „horský“ sjezd po žluté na Dolní mísečky.

Oproti plánu jsem najel 54 km průměrem 12.5 km/hod., s celkovým stoupáním 1711 m a Max si vzal z akumulátoru 450 Wh.


2. trasa - Okolo Pece pod Sněžkou (https://mapy.cz/s/16831)  
 

Start a cíl byl na parkovišti v Horním Maršově „U mostu“ a počasí bylo opět cyklisticky příznivé. Po silnici do Pece. Z nostalgie po lyžování jsem to vzal u vleků doleva na Pražskou boudu, Lesní boudu, k Chalupě Na Rozcestí (pozor, poslední 2 km jen pro pěší, tak přesun vedle kola) a už klasicky na Luční boudu. Zpět jen k Výrovce a legálně do Pece. Za Hospodou na Peci sjet ze silnice na Portášovy boudy, Spálený mlýn, ke kostelíčku v Malé Úpě a dále k Lysečinské Boudě. Odtud je cesta jen z kopce dolů, přes Horní Albeřice na parkoviště v Horním Maršově.

Na celkových 50 km s průměrem 12,3 km/hod a celkovým stoupáním 1777 m spotřeboval Max 415 Wh.

Profil trasy
 

3. trasa - Od Labe nad přehradu Seč a zpět  (https://mapy.cz/s/17MvI)
 

Start a cíl byl v Přelouči u nádraží. Počasí tradičně dobré podzimní. První zastávka je Choltický zámek s krásnou oborou. Potom na kraj Heřmanova Městce a po zelené nad Vápený Podol a Seč. Z městečka k hladině přehrady, okolo Židovského hřbitova, zámku Hoješín, zámku Klokočov k říčce Chrudimce,  která se zde vlévá do přehrady. Klid a mír vládl této lokalitě, které vévodí zachovalé stavení, pozůstatek po pile, s funkčním vodním kolem. Stojí za to postát a zaposlouchat se do zvuků otáčení kola, s decentním šploucháním vody, která po vykonané práci padá z jeho lopatek. Lék na hlukové decibely našich aglomerací. Cesta zpět vede po červené do Seče, Ždárec u Seče a Počátky, okolo zříceniny hradu Lichnice, Podhořanského letiště, přes hezké Přeloučské náměstí k železniční stanici.

Celkem bylo najeto 88 km, s průměrnou rychlostí 15,5 km/hod. a celkovým stoupáním 1300 m. AGOGS Max odebral z akumulátoru cca 420 Wh.

 

Nastal čas elektrokolo AGOGS Max 2016 vrátit do Půjčovny. Najel jsem s ním 572 km, s celkovým stoupáním 7800 m (od Labe až na střechu světa!), na které elektrokolo spotřebovalo cca 3360 Wh, t.z. zhruba 7,5 plně nabitých akumulátorů. Zda-li to je málo, nebo skvělý výsledek, posuďte sami (přiklonil bych se k druhému hodnocení). Mechanicky kolo fungovalo (po namazání řetězu) přímo bezvadně. Brzdy vždy odvedly požadovaný výkon.

Na počátku jsem změřil vzorek pneumatik (přední 3.0 mm/zadní 1.3 mm) a sílu kotoučů brzd (1.8 mm/1.5 mm). Po odjetí těch 572 km jsem nezměřil žádné další opotřebení! Skoro bych zpochybnil tvrzení, že kolo mělo při převzetí z půjčovny najeto jen 663 km. :)

Pro další generaci MAXe bych uvítal možnost odpružení sedla, i za cenu celkové zvýšení hmotnosti kola.

 

S Maxem jsem se loučil velice nerad a jistě si jej na jaře pořídím. 


říjen 2016

Jan Bezdíček

Vyhledávání