O nás Doprava Servis Půjčovna Kontakt
Změnit jazyk webu
🌟

Všechny slevy elektrokol na jednom místě. Klikněte sem

Na kopec! - Test elektrokola Uphill Tour


Při poslední vyjížďce s mým oblíbeným MAXem jsem dosáhl kilometráže kdy bych měl navštívit servis na garanční prohlídku. Ta je ve firmě ekolo.cz povinná a zároveň bezplatná pro všechny stroje. Technici vše zkontrolují a doladí tak, aby elektrokolo soužilo stoprocentně ke spokojenosti zákazníků.

Dovezl jsem tedy MAXe na servis a náhradou „vyfasoval“ coby náhradní elektrokolo AGOGS UPHILL.

Při první jízdě do práce, kterou mám na kopci zvaném „Cihelna“, mě UPHILL s baterií 430Wh překvapil již při výjezdu z garáže. Měl jsem stejně jako u MAXe zařazený 9. (nejtěžší) stupeň a na displeji jsem namačkal pomoc "číslo pět". Šlápl jsem na pedál a kolo vyrazilo, jako když ho vystřelí z praku. Jen tak tak, že jsem si neustlal.

Druhé překvapení následovalo při výjezdu na cihelnu. Tam u MAXe v půli kopce odřazuji o čtyři stupně na kolečko číslo pět a využívám plnou pomoc – také pět.

AGOGS Uphill tour test

Při jízdě s UPHILLem jsem ale nepodřadil a cihelnu vyjel na stupeň číslo devět. Jsem nadšen.

Sedám k počítači a hledám na mapy.cz nejvyšší vrchol v okruhu 40 km. Nacházím v brdských lesích Lišku (kopec s 640 metry).

Zadávám tedy okruh Černošice – Všenory – Černolice – Skalka – Liška – Malý a Velký Chlumec – Osov -  Podbrdy – Halouny – Řevnice – Černošice.

Celé to vychází na 60 km se stoupáním 949 v.m. Abych dal kolu zabrat, rozhodl jsem se vůbec neřadit a jet pouze na nejtěžší stupeň (vzadu nejmenší kolečko) a jen si dle potřeby přidávat přípomoc.

Moc jsem tomu šanci nedával, ale UPHULL nezklamal. Bez přehazování dal všechny kopce na trase. Tedy až na to poslední. Po cca 60 km jízdy mi byla pomoc odepřena, baterie se vypla a bylo...

Naštěstí jsme měli většinu stoupání za sebou a na rovině a z kopce se UPHILL chová celkem stejně jako klasické horské kolo (motor vás vůbec nebrzdí). Horší to bylo 2,6 km před cílem, kdy mě čekalo vystoupat posledních 89 v.m. Trochu jsem zalitoval toho, že jsem si energii kola vyplýtval nepoužíváním přehazovačky, ale přesto jsem s pocitem dobře vykonaného testu, kolo s úsměvem na Cihelnu s pomocí tlačítka BOOST (v baterii zbyla energie k tomu aby fungoval mód chůze s kolem) vyvezl. 


Statistika: 

  • Celkem ujetých – 74 km
  • Nastoupáno – 1032 v.m.
  • Průměrná rychlost – 23,65 km/h
  • Využití baterie – 100 %

 

Závěrem:

AGOGS UPHILL Tour je nejsilnější elektrokolo, na kterém jsem kdy jel. Také je vyráběno speciálně pro opravdu těžké jezdce (já mám 90 kg, ale Uphill Tour uveze i 160 kg jezdce! .. samozřejmě ne tak daleko).  

Klidně bych se s ním vydal z Pece na Sněžku (kdyby se to smělo) a jsem si jistý, že bychom to zvládli. Nicméně se již těším, až budu mít zpátky svého MAXe. A důvod? Velká kapacita baterie, kapalinové brzdy, větší průměr kol, zamykání přední vidlice na řídítkách, snazší ovládání cyklocomputeru a přepínání pohonu.

Nutno ale říci, že Uphill Tour, nebo jeho dámská verze Uphill Woman je o 10.000 Kč levnější a ve své cenové hladině patří k tomu nejlepšímu co je dostupné na trhu. A také už je mi teď dost jasné, jaký je rozdíl nezi strředovým a nábojovým pohnem

 

Petr Kotek, Černošice

září 2017

Vyhledávání