Velký test elektrokol 2019 - v ekolo.cz najdete to nejlepší

20. června 2019

Velký test elektrokol 2019 - v ekolo.cz najdete to nejlepší


Kompletní výsledky testtu najdete na serveru iDNES

 

Jak se elektrokola testovala

Nejdůležitějším parametrem testu zůstává jízdní test, kdy se na každém elektrokole vystřídá více jezdců různého věku, pohlaví a jízdních zkušeností.

Jezdci hodnotí subjektivně, ale z mnoha hodnocení vznikne ucelený názor. Jízdní test s maximální asistencí elektromotoru až do úplného vybití baterie.
 

  • Volba trasy: Protože v letošním testu dominovala především terénní elektrokola, byla tomu přizpůsobena i testovací trasa. Ta vedla terénem Krčského lesa a byla dlouhá sedm kilometrů, aby se na jednom kole vystřídalo maximum testerů. Testeři projeli jak asfalt, tak šotolinu offroad s kořeny. Dva velmi prudké výjezdy se sklonem 16 procent pak ověřily schopnosti jezdců i jejich strojů a podepsaly se na kratších nájezdech elektrokol (35 až 45 kilometrů). Jízdní test testeři zakončili vypnutím elektroniky na kole a absolvovali cca 400 metrů po rovině bez asistence. Snadná jízda bez motoru (například při vybití baterie) je velmi důležitým parametrem pro mnoho zájemců o koupi elektrokol.
     
  • Subjektivní dojmy jezdců: Bezprostředně po ukončení testovacího okruhu odpovídali testeři v detailním dotazníku popisovali své subjektivní zážitky redaktorům Velo. Hodnotili subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání, pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání nebo například výkon motoru a subjektivní pocit z jeho plynulosti, vibrací či hlučnosti.
     
  • Ovládání elektrokola:  velmi důležitý parametr. Každý tester dostal před zahájením jízdy elektrokolo vypnuté a musel zjistit, jak jeho asistenci aktivovat a jak snadno nastavit maximální úroveň asistence, na který se testovalo. Po vypnutí asistence elektrokola byl z displeje opsán údaj naměřených kilometrů.
     
  • Ergonomický test:
    Po jízdním testu provedli technici Servisu ekolo.cz ergonomický test. Zde se hodnotila přesná hmotnost elektrokola. Vážení testovaných elektrokol probíhalo včetně klasických pedálů,  standardně dodávaného příslušenství (např. stojánky) a k testu použité kapacity baterie. Proto se mohou údaje testu a údaje výrobce mírně lišit.
    Testovala se i manipulace s konkrétním modelem  hodnotilo se, jak na konkrétním kole lze snadno dodaným klíčem vyjmout a opětovně instalovat baterii, jak snadno lze konkrétní model uchopit a přenést jej v ruce přes překážku, kterou v tomto případě simulovalo pět schodů, či snadnost instalace elektrokola pro jeho transport. Nosič „na kouli“ je aktuálně asi neoblíbenější formou transportu elektrokol vzhledem ke komplikované manipulaci s kolem při jeho upnutí do střešního nosiče.

     

test elektrokol - ergonomický test
Ergonomický test - upínání elektrokola do Nosiče na kouli