Nejdůležitějším parametrem testu zůstává jízdní test, kdy se na každém elektrokole vystřídá více jezdců různého věku, pohlaví a jízdních zkušeností.
Jezdci hodnotí subjektivně, ale z mnoha hodnocení vznikne ucelený názor. Jízdní test s maximální asistencí elektromotoru až do úplného vybití baterie.
Volba trasy: Protože v letošním testu dominovala především terénní elektrokola, byla tomu přizpůsobena i testovací trasa. Ta vedla terénem Krčského lesa a byla dlouhá sedm kilometrů, aby se na jednom kole vystřídalo maximum testerů. Testeři projeli jak asfalt, tak šotolinu i offroad s kořeny. Dva velmi prudké výjezdy se sklonem 16 procent pak ověřily schopnosti jezdců i jejich strojů a podepsaly se na kratších nájezdech elektrokol (35 až 45 kilometrů). Jízdní test testeři zakončili vypnutím elektroniky na kole a absolvovali cca 400 metrů po rovině bez asistence. Snadná jízda bez motoru (například při vybití baterie) je velmi důležitým parametrem pro mnoho zájemců o koupi elektrokol.
Subjektivní dojmy jezdců: Bezprostředně po ukončení testovacího okruhu odpovídali testeři v detailním dotazníku a popisovali své subjektivní zážitky redaktorům Velo. Hodnotili subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání, pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání nebo například výkon motoru a subjektivní pocit z jeho plynulosti, vibrací či hlučnosti.
Ovládání elektrokola: velmidůležitý parametr. Každý tester dostal před zahájením jízdy elektrokolo vypnuté a musel zjistit, jak jeho asistenci aktivovat a jak snadno nastavit maximální úroveň asistence, na který se testovalo. Po vypnutí asistence elektrokola byl z displeje opsán údaj naměřených kilometrů.
Ergonomický test:
Po jízdním testu provedli technici Servisu ekolo.cz ergonomický test. Zde se hodnotila přesná hmotnost elektrokola. Vážení testovaných elektrokol probíhalo včetně klasických pedálů, standardně dodávaného příslušenství (např. stojánky) a k testu použité kapacity baterie. Proto se mohou údaje testu a údaje výrobce mírně lišit.
Testovala se i manipulace s konkrétním modelem hodnotilo se, jak na konkrétním kole lze snadno dodaným klíčem vyjmout a opětovně instalovat baterii, jak snadno lze konkrétní model uchopit a přenést jej v ruce přes překážku, kterou v tomto případě simulovalo pět schodů, či snadnost instalace elektrokola pro jeho transport. Nosič „na kouli“ je aktuálně asi neoblíbenější formou transportu elektrokol vzhledem ke komplikované manipulaci s kolem při jeho upnutí do střešního nosiče.