Baterie s kapacitou 210 Wh je skrytá uvnitř rámu. Lze ji jednoduše vyměnit odejmutím zadního světla.
MÁME PRO VÁS OTEVŘENO! PRO KONZULTACI, TEST A NÁKUP ELEKTROKOLA SE REZERVUJTE ZDE.
- Místo řetězu je vybaveno řemenovým převodem QI Gates BELT + napínač řemenu + Qi Belt řetězové kolo 88T Double Guard (řemen má výrazně menší ztrátu přenosu energie, je zcela čistý, bez mazání olejem a vydrží bez výměny po celou dobu živnotnosti elektorkola).
- Display - OLED a vše v anglická verzi (ZOWEE: Assitant Power BO+/Speed/Trip Distance/Kcal/BT)
- Řídící jednotka - vylepšený typ ANADA 3610DSC a díky tomu bezproblémové propojení přes Blutooth 4.0 s mobilním telefonem.
- Brzdové páky s vypánáním motoru - JETKON E332D Power-off (velmi důležité pro bezpečné brždění)
- Sedlo je jiného typu a je o 2,5 cm je výrazně delší - 580mm
- Středové složení BB Set VP VP-BC73 a vylepšený šlapací senzor (24 IPR)
- Představec a řídítka Magix standard - jsou vyšší o 4 cm a širší
- Nabíječka je opatřena evropskou vidlicí DIN a napětíí je 220-240V.
- Navíc oproti CN verzi: Postranní stojánek, ABS plastové a délkou adjustovatelné blatníky přední a zadní, reflexní pásy na pláštích.
Baterie s kapacitou 210 Wh je skrytá uvnitř rámu. Lze ji jednoduše vyměnit odejmutím zadního světla.
Ovládání s 1,8" TFT displejem, který zobrazuje důležité informace a umožňuje propojení přes Bluetooth s mobilní aplikací.
Rozměry složeného kola: 100cm x 45cm x 65cm
Výkon motoru je přizpusobený náročnosti šlapání a zvolené rychlosti.
Idealní společník na cestovaní
Rozměry kola (minimální) VxH | 91 cm x 129 cm |
---|---|
Typ pohonu | 250 W |
Ovládání | TFT 1,8" barevný display s bluetooth pro připojení k mobilní aplikaci |
Kapacita a typ baterie | 210 Wh (36V/5.8Ah), zasunutá v rámu |
Typ a materiál rámu | Alu |
Řazení a přehazovačka | Shimano Nexus, 3 rychlosti |
Typ a značka brzd | Shimano IM31 |
Nosnost | 100 kg |
Snímač | Torzní |
Hmotnost vč. baterie | 14,5 kg |
| Luboš Srb
S elektrickými vozítky od elektrokoloběžek přes elektroskůtry až třeba po elektrokola se v posledních letech doslova roztrhl pytel a pořádný boom podpořily i společnosti, pro které jde spíše jen o pokus jak se zviditelnit a rozšířit své pole působnosti. Příkladem je i nově testované elektrokolo Xiaomi Qicycle, u kterého je vidět, že jde o dobrou myšlenku, ovšem v horším provedení.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Za zapůjčení elektrokola děkujeme firmě e-kolo.cz.
U Xiaomi elektrokola, či spíše minielektrokola je krásně vidět, že s ním sice získáte pozornost okolí a zažijete s ním možná spoustu zábavy, ale reálně je kolo ne úplně vyzrálé. Jedná se o městské skládací elektrokolo, tedy skládačku vhodnou pro například dojíždění na nákup, do práce nebo zkrátka někam, kde to není moc daleko a kde se může hodit právě možnost rychlého a snadného složení kola např. pro skladování nebo i pro to, abyste si kolo vzali s sebou až přímo např. do kanceláře. Musíte však překousnout některé nedostatky.
Na testování jsme měli evropskou verzi z oficiálního českého dovozu, která je o něco vypracovanější než čínská varianta, kterou často najdete k zakoupení na různých čínských eshopech a kromě horších parametrů je samozřejmě složitější i vyřizování případných reklamací. Každopádně obě varianty se dají velmi dobře složit, z rozměrů 129 x 91 cm získáte po pár desítkách vteřin zmenšeninu o 100 x 65 x 45 cm. Hmotnost 14,5 kg je taktéž celkem přijatelná a není tak problém kolo vynést i třeba do patra nebo vložit do kufru auta.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Co bych chtěl ocenit, je pevný hliníkový rám, s nosností 100 kg. Pokud jste menšího vzrůstu a vážíte kolem 70 kg jako já, pak je jízda s elektrokolem na kratší vzdálenosti celkem příjemná. Nicméně výškově se dá seřídit jen sedadlo, naopak řidítka jsou přidělána napevno. Takže pro spoustu dospělých je toto elektrokolo spíše nevhodné, nebo max. poslouží jen na velmi krátké vzdálenosti. A že je to spíše hračka než profesionální skládací elektrokolo, zjistíme i v dalších ohledech.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Například brzdy nebrzdí příliš přesvědčivě, postranní stojánek je poněkud kratší a má někdy problém kolo udržet stát, navíc ani po složení ne vždy elektrokolo dokáže stát samo o sobě na místě. Baterie zabudovaná do rámu není zamykatelná, takže ji může zloděj jednoduše ukrást. Nebo nekovový řetěz, který sice díky nějakému gumovému materiálu údajně neztrácí tolik energie a nemaže se, jenže jakmile pořádně šlápnete, tento řetez začne přeskakovat, což není nic praktického. Naopak ocenit se dá do rámu přímo zabodovaná LED světla, přední i zadní.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Elektrokolo od Xiaomi má výhody jinde, než v samotné konstrukci. Qicycle můžete jednoduše spárovat se svým smartphonem pomocí bezdrátové technologie Bluetooth a poté sledovat například některé jízdní údaje. A pokud už máte nějaké produkty z ekosystému tohoto čínského výrobce, pak vězte, že Qicycle je další podobnou hračkou. Aplikace je ke stažení pro operační systém Android, naopak na iPhone se nám appku nepodařilo oficiální cestou stáhnout a nainstalovat. Nevýhodou také může být, že je prostředí ať už na elektrokole nebo i v mobilní aplikaci pouze v angličtině, nikoliv v češtině. Spárování s telefonem přes Bluetooth je však velmi jednoduché, pouze naskenujete QR kód z displeje koloběžky přes aplikaci ve svém telefonu a hotovo. V aplikaci pak můžete sledovat jízdní údaje, ale také kde jste kolo zaparkovali, nebo jaký je stav baterie a další praktické údaje.
Mini městské skládací elektrokolo Xiaomi Qicycle disponuje elektromotorem s výkonem 250 W a baterií s kapacitou 210 Wh. Na výběr je ze tří, resp. čtyř jízdních režimů (včetně vypnuté podpory elektromotoru), dle intenzity asistence elektropohonu, který je však dostupný vždy jen při šlapání. Jakmile začnete brzdit, elektromotor přestane kolo pohánět. S nejslabším režimem, ekonomickým, slibuje čínský výrobce dojezd po rovině pro zhruba 75kg člověka někde kolem 45 km na jedno nabití. V mém případě, kdy jsem používal většinou maximální asistenci elektromotoru a jezdil v lehce kopcovitém terénu po Praze z domova do práce, nějakých 7 km tam a 7 km zpátky, došlo k poklesu baterie o zhruba 40 %, tedy dojezd bych měl cca 35 km na jedno nabití. Pokud bych jezdil na normální podporu elektromotoru, dojezd prodloužím na zhruba 40 km, opět v závislosti na terénu a jízdních podmínkách.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Tip: Recenze Xiaomi Mi Scooter 2: elektrokoloběžka nejen pro zábavu
Zkoušel jsem i 30km výlet v přírodě v České Kanadě na jihu Čech, ovšem terén byl tak kopcovitý a převodů málo, navíc posez se nedá moc označit za pohodlný, že bych to už znovu ani nezkoušel. Pokud chcete jet po rovině rychlostí kolem 20 km/hod, postačí vám jen trochu šlapat a mít zapnutý normální režim asistence elektromotoru. Při silnějším šlapání můžete rychlost zvýšit na 25 km/hod, ale převody už pak úplně nestačí a vy na elektrokole od Xiaomi šlapete až příliš rychle a nemůžete přehodit na vyšší stupěň, protože přehazovačka má jen 3 stupně, vhodné spíše pro rekreační jízdu po rovině s rychlostí právě kolem 20-25 km/hod, ne více. Elektrokolo nemá ani problém s menšími kopci, jen musíte neustále šlapat, jinak se elektropohon vypne.
elektrokola Xiaomi Qicycle: myšlenka dobrá, provedení horší">
Elektrokolo od Xiaomi vypadá mnohem lépe na propagačních materiálech, než pak ve skutečnosti. A pokud máte zkušenost s lepšími skládacími elektrokoly do města, pak to platí dvojnásob. Co zaručeně s Qicyclem dostanete, je pořádná porce zábavy a hlavně možnost spárovat kolo se svým chytrým telefonem, což ocení zejména mladší generace. Stejně tak i kvůli řekněme nevyzrálé konstrukci, která bude dostačovat spíše lidem menším a lehčím, nebo přímo dětem. Zatímco elektrická koloběžka od Xiaomi způsobila pořádný poprask a je mezi zákazníky velmi oblíbená, o elektrickém kole této značky si to nemyslím, že by udělala podobně velkou díru do světa. Alespoň ne v případě první generace.
Dotazy
Vaše dotazy
Napsat dotazDobrý den.
Děkujeme za vaší recenzi a jsme rádi že vám tato skládačka vyhovuje,
S pozdravem Lukáš Panýrek
Dobrý den.
Náš servis nemá žádný problém s jakýmkoli elektrokolem.Naši technici jsou špičky v oboru.
Budeme rádi za vaší náštěvu a určitě vám při výběru kola budeme nápomocni.
S pozdravem Lukáš Panýrek.
Kolo používám na jízdu po městě, do práce apod. Měřím 181 a úplně v pohodě na něm vydržím jet třeba hodinu v kuse. Dojezd kola je dostatečný. A že kolo zvládne menší kopce, ale musí se při tom pořád šlapat? Haló, to snad na každém elektrokole musíte pořád šlapat, ne? Asi vtip pana recenzenta :) Z mé osobní zkušenosti navíc mohu potvrdit, že kolo si poradí i s poměrně ostrými kopci. Ale samozřejmě záleží na schopnostech jezdce.
Takže rozhodně nesouhlasím s tím, že je kolo nevyzrálé a "spíše hračka, než profesionální kolo". Co chtěl slovem "profesionální" recenzent vůbec říct, nevím. Neboť toto kolo má klasické značkové komponenty, zpracování úplně v pohodě. Mám na něm najeto zatím tisíc kilometrů, bez poruch, bez známek opotřebení nebo únavy materiálu.
Při posuzování tohoto kola musíte mít pořád na paměti, že má jisté parametry, které nejsou tak úplně standardní v této kategorii elektrokol. A řekl bych, že z něj dělají téměř unikát. 14,5kg hmotnost, rozměry 3/4 normálního kola, z toho důvodu menší kapacita baterie. Na to podle mě pan Srb během recenze zapomínal.
Ano, některé parametry ho můžou limitovat, ale nedělají z něj hračku. Sportovní auto má také menší kabinu než MPV a neřekneme o něm, že je prostorově nevyzrále nebo hračka pro malé děti. Toto je prostě fakt, který vychází z typu konstrukce.
Podle mě se jedná o úplně normálně funkční kolo.
Takže já bych spíš řekl, že záleží na vyzrálosti (mentální i fyzické) jezdce a ne kola, jestli budete s kolem spokojeni, nebo ne :)
Dobrý den Pavle,
diky moc za Váš text a recenzi. zcela se s ní ztotožňuji, jedná se o produkt, který není ani "výletní" ani "terénní" elektrokolo, ale zábavný dopravní prostředek na kratší vzdálenosti do cca 5 km (pak už vám trochu začne rozměr kola bavit..).
jaká je nonost kola, t.j. kolik může maximálně vážit jezdec.
Děkuji
Tilšer
Dobrý den,
Maximální udávaná nosnost skládacího elektrokola Qicycle je 100 Kg.
S pozdravem
Josef Bulín
Děkuji.
Dobrý den,
s tímto dotazem kontaktuje prosím náš odborný servis.
Telefon: 226 210 226, Mobil: 720 347 734
WhatsApp - zprávy: +420 720 347 734
E-mail: servis@ekolo.cz
Web: www.serviselektrokol.cz
Provozní doba servisu je: Pondělí - Pátek od 8:00 do 18:00 hodin.
Děkuji
Dobrý den,
čas se nastavuje automaticky dle Vaší polohy. Podmínka je taková, že musíte spojit pomocí mobilní aplikace do elektrokola a čas se už upravý sám!
Přeji Vám příjemný víkend!
S pozdravem
Josef Bulín
Dobrý den,
lze se připojit pomocí bluetoothu do elektrokola Qicycle.
Na tomto videu uvidíte základní návod jak se do elektrokola připojit.
S pozdravem
Josef Bulín
Dobrý den !
Ano, samozřejmě máme řemen skladem.