O nás Doprava Servis Půjčovna Kontakt
Změnit jazyk webu
🌟

Všechny slevy elektrokol na jednom místě. Klikněte sem

MOTOR - kompletní přehled

Středový pohon elektrokola Bosch Performace Line

Elektropohon Bosch Performance

vyvinul Bosch pro jezdce, kteří se chtějí pohybovat dynamicky na silnicích a cyklostezkách, a také ve sportovním stylu zdolávat prudká stoupání i v těžkých terénech. Pokud chcete při jízdách na kole zažívat pocity špičkových závodníků, systém pohonu Bosch Performance vám tyto zážitky umožní. Výbornou variantou je také pro jezdce s vyšší hmotností.

 

Systém pohonu elektrokola

Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. 60 známých značek výrobců elektrokol pohání své modely právě pohonem Bosch a to především pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě prozatím nepřekonanou invenci této německé značky. BOSCH je leadrem na trhu a udává nové směry a trendy v kategorii elektrokol se středovým pohonem.

Bosch Performance Line

Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 80 Nm.

Nová inovativní řada Bosch je určena pro sportovní výkony na kole a to jak při akceleraci v kopcovitém terénu, tak při jízdě na kole v nížinách. Velmi přesný pohon v kombinaci s kvalitním jízdním kolem vytváří silnou podporu, která ovládá každý terén s jakýmkoli převodovým stupněm.

Na elektrokolech se systémem Bosch bylo uskutečněno mnoho expedicí a ujeto miliony kilometrů...

Tour de Mongolia Bosch

Hlavní přednosti středového motoru BOSCH

U elektrokola je vždy velmi důležitá přesnost dávkování výkonu motoru, tak, aby Vás elektrokolo nedostalo do nepříjemné situace. Motor BOSCH používá 3 typy senzorů, které zajišťují naprosto přesný, výkon asistence. Senzory provádí měření stokrát za sekundu.

Typy senzorů:

senzor otáček
senzor rychlosti
senzor tlaku na pedál (torzní)

 

Bosch motor

Funkce "Eshift" (viz video) výrazně zjednodušuje a optimalizuje řazení. Dokonalé sladění výkonu motoru a krokování přehazovačky zajišťuje pohodlné řazení i v prudkém výjezdu. Ve chvíli, kdy dáte povel k přeřazení přehazovačkou, motor tuto situaci pozná a reaguje okamžitým snížením kroutícího momentu a jeho opětovným zvýšením po naskočení řetězu na zvolený pastorek. To nejenom zajišťuje plynulejší chod řazení, ale i snižuje opotřebení komponent řetězu, kazety, přehazovačky

 


Na výběr jsou 4 jízdní režimy:

  • TURBO Přímá silná podpora motoru až do maximální kadence pro sportovní jízdu
  • SPORT Okamžitá silná podpora motoru při sportovní jízdě v terénu nebo městském provozu
  • TOUR Stálá podpora motoru, ideální pro delší vyjíždky
  • ECO Efektivní podpora motoru, vhodné při potřebě dlouhého dojezdu s asistencí
  • OFF Motor je vypnutý, displej zobrazuje všechny funkce

Nově Bosch podporuje až 11 převodů na zadní kazetě, čímž smazává teoretický "nedostatek" chybějícího dvou převodníku. Díky absenci převodníku oceníte především jednoduchost řazení, nižší hmotnost a
snazší údržbu. Kolo je „odpřevodováno“ uvnitř motoru 2,5x, tj. převodník 15 zubů odpovídá přibližně 38 zubům klasického převodníku a převodník 18 zubů 45 zubům.

Baterie Bosch a dojezdy:

Bosch powerpack 500WhSystém Bosch je napájen Li-Ion baterií, která může být umístěna v rámu nebo v nosiči kola. Kapacita baterií Bosch na elektrokolech Apache je 11 Ah (400 Wh) nebo 13,4 Ah (500 Wh). baterie se vyznačují nízkou hmotností (2,5 kg) a dlouhou životností. Jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.

Baterie Bosch patří mezi nejlehčí na trhu baterie dostala nový elegantní tvar a je možné baterii nabíjet i přímo na kole, nebo ji pro nabíjení sundat. Baterie jsou stejné pro motory ACTIVE i PERFORMACE i PERFORMACE CX a Bosch je vyrábí ve dvou kapacitních variantách PowerPack 400 Wh a PowerPack 500 Wh (dle typu elektrokola).

Dlouhá životnost baterií je vzhledem ke kvalitě systému samozřejmostí. Baterie Bosch nemají paměťový efekt a mohou být tudíž nabíjeny kdykoliv i když jsou vybity jen částečně.

Pro přibližné změření dojezdu s baterií 400Wh připravila společnost Bosch tuto aplikaci, kde lze zvolit typ pohonu, váhu jezdce a předpokládaný typ terénu.

Změřte si váš dojezd Bosch

Srovnání závislosti volby asistence a dojezdu pro baterii 400Wh:

Bosch400Range

Legenda:

Ideální podmínky (v grafu označeno modrou barvou)

Rovinatý terén, průměrná rychlost cca 15 km/h, žádný protivítr, okolní teplota cca 20°C, kvalitní komponenty elektrokola, dezén pláště a tlak pláště s minimálním valivým odporem, zkušený jezdec (vždy řadí správně), dodatečná váha (kromě hmotnosti elektrokola) je nižší než 70 kg.

Příznivé podmínky (v grafu označeno tmavě šedou barvou)

Mírně kopcovitý terén, průměrná rychlost cca 20 km/h, mírný protivítr, okolní teplota cca 10 až 20°C, dezén pláště a tlak pláště s průměrným valivým odporem, jezdec řadí většinou správně, dodatečná váha (kromě hmotnosti elektrokola) je 70 až 80kg.

Obtížné podmínky (v grafu označeno světle šedou barvou)

Kopcovitý terén, průměrná rychlost cca 25 km/h, silný protivítr, okolní teplota nižší než 10°C, dezén pláště a tlak pláště s vyšším valivým odporem, nesprávné řazení, dodatečná váha (kromě hmotnosti elektrokola) více než 85kg.

Mix - Vychází z průměrného střídání všech čtyř stupňů podpory.

Rychlo-nabíječka Bosch

umožňuje rychlé a snadné nabíjení. Nabíječka je malá, lehká, odolná a tichá (bez větráčku).

Nabíječky Bosch patří k nejvýkonnějším na trhu (nabíjecí proud 4A), doba nabíjení baterií se pohybuje od 1,6 hod. Baterie Bosch nemají paměťový efekt a mohou být tudíž nabíjeny kdykoliv .Baterii lze nabíjet jak samostatně sundanou z e-kola, tak i přímo na něm.

  • Rozměry nabíječky: 190 × 86 × 54 mm
  • Možnost 70% kapacity již za 1,5 hod.
  • Hmotnost nabíječky < 800g

Nabíječka <a href=elektrokolo Bosch" data-mce-="" src="https://ekolo.cz/uploads/assets/images/Charger_w4861%5B1%5D.png" />

Ovládání systému BOSCH

Display-Intuvia-boschSystém se ovládá pomocí perfektně čitelného LCD displeje INTUVIA s podsvícením umístěného ve středu na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla v nejlepším dosahu palce levé ruky. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Tour-Sport-Turbo) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (kdy motor pomáhá bez nutnosti šlapat do rychlosti 6 km/h). Grafické zobrazení aktuálního podávaného výkonu motoru - sloupec vedle režimu jízdy.

Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie. Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence, styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Pro efektivní volbu převodů můžete také využít doporučení pro přeřazení na těžší nebo lehčí převod, která se na displeji zobrazují.

Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.). Displej je rozměrově kompatibilní s uchycením brašen a košíků na řidítka se systémem Klickfix.

Systém zobrazuje předpokládaný dojezd při zapnutém režimu jízdy. Systém vyhodnocuje dosavadní jízdu každé 2,5 km a podle toho dopočítává předpokládaný dojezd do vybití baterie.

Ovládání bosch - Intuvia

Funkce tachometru

  • aktuální rychlost
  • průměrná rychlost
  • maximální rychlost
  • aktuální ujetá rychlost
  • celková ujetá rychlost
  • dojezd dle zbývající kapacity baterie
  • čas jízdy
  • hodiny


Srovnání systémů Performance a Performance CX:

  BOSCH PERFORMANCE BOSCH PERFORMANCE CX
  Na trh uveden v roce 2014 Na trh uveden v roce 2016
Charakteristika pohonu Pohon pro dynamickou jízdu a zábavu
ať při průjezdu městem nebo na náročnějších tratích v terénu. Sportovní styl jízdy,
precizní odezva motoru, nízká hlučnost
a vibrace. Bezpečnost při přeřazení zajišťuje
„anti-padač“ řetězu.
Obvykle vhodný na horská či krosová
elektrokola.

Zajišťuje mnohem vyšší akceleraci
při jízdě v terénu. Optimalizovaná řídící jednotka a nové technologie
pro jízdu v terénu.Vždy správný stupeň podpory (50 300%) i v prudkém kopci.

Vhodný pro eMTB – horská terénní elektrokola.

MOTOR 250 Watt 250 Watt
Max. asistovaná rychlost 25 km/h 25 km/h
Sensory Senzory měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost Senzory měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost
Úroveň podpory motoru v % - dle jezdcem zvoleného stupně podpory

Přehazovačka

TURBO: 275 %
SPORT: 190 %
TOUR: 120 %
ECO: 50 %

Řazení v náboji

TURBO: 260 %
SPORT: 170 %
TOUR: 110 %
ECO: 50 %

Přehazovačka

TURBO: 300 %
SPORT: 210 %
TOUR: 120 %
ECO: 50 %

Max. točivý moment při jednotlivých zapnutých stupních podpory

Přehazovačka

TURBO: 60 Nm
SPORT: 55 Nm
TOUR: 50 Nm
ECO: 40 Nm

Řazení v náboji

TURBO: 50 Nm
SPORT: 50 Nm
TOUR: 45 Nm
ECO: 40 Nm

Přehazovačka

TURBO: 75 Nm
SPORT: 60 Nm
TOUR: 50 Nm
ECO: 40 Nm

Max. kadence s podporou motoru (rpm - ot/min)

Přehazovačka

TURBO: 120
SPORT: 120
TOUR: 120
ECO: 120

Řazení v náboji

TURBO: 120
SPORT: 120
TOUR: 120
ECO: 120

Přehazovačka

TURBO: 120
SPORT: 120
TOUR: 120
ECO: 120

Automatická detekce přeřazení Přehazovačka: Ano Řazení v náboji: Ne Ano (dynamický)
Chování motoru při rozjezdu Sportovní Dynamický Velmi sportovní
Možnost zpětné brzdy Ne Ne Ne
BATERIE 400 Wh / 11 Ah 500 Wh / 13,4 Ah
Charakteristika baterie Lithium-ion, bez paměťového efektu, Battery Management System (BMS) Lithium-ion, bez paměťového efektu, Battery Management System (BMS)
Doba nabíjení 3,5 hod 4,5 hod (50 % za méně než 2 hod)
Hmotnost 2,5 kg 2,6 kg
DISPLEJ Intuvia, NYON Intuvia, NYON
Max. dojezd 170 km 210 km

 

NOVNKOU PRO ROK 2017 JE NOVÝ DISPLEJ BOSCH PURION.

Středový pohon Bosch Active line

Pohon Bosch Active Line

osloví každého, kdo chce získat špičkový systém pohonu za atraktivní cenu. Pokud je představa využívání elektrokola pro časté jízdy do práce na nákupy a pro dlouhé víkendové výlety, je Bosch Active Line to správná volba. Tento pohon jistě také ocení ženy, pro jeho plynulejší a méně agresivní charakteristiku pomoci. Z testů vyplývá, že s motorem řady Active dosáhnete cca o 10% delšího dojezdu než s motorem Performance.

 

Systém pohonu elektrokola

Středový  pohon  od  německé  značky  Bosch  je  v  současné  době  to  nejlepší,  co  v  nabídce elektrokol najdete. 60 známých  značek  výrobců elektrokol  pohání  své  modely právě  pohonem  Bosch  a  to  především  pro  jeho  vysoký  výkon,  spolehlivost,  design,  funkce  a samozřejmě  prozatím  nepřekonanou  invenci  této  německé  značky.  BOSCH  je  leadrem  na  trhu a  udává  nové  směry  a  trendy  v  kategorii  elektrokol se středovým pohonem.

 

 

Středový pohon Bosch active line

 

  Elektrokola s pohonem Bafang

Bafang je již přes 10 let jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola a na světě. V Evropě se jeho elektromotory staly de-facto standardem.

 Bafang středový pohon,  

Motor Bafang patří objemově k větším motorům, nicméně vyniká modulární sktrukturou, kdy lze z motoru vyjmout samostatně řídící jednotku, což může být pohodlné pro servis a projevit se také na nižší ceně za servis pro koncového zákazníka.  Jízda je plynulá a motor pocitově druhý nejtišší hned za motorem Brose. Ukazatel na velkém podsvíceném displeji má 5 úrovní asistence a 10 úrovní kapacity baterie.

V roce 2014 představil integrovaný středový pohon s kódovým označením MAX, u kterého se ustálilo označení MaxDrive. Využití MaxDrive nachází v mnoha typech 250W / 36V elektrokol.  Vyrábí se jako sada motoru a displeje, baterii používají výrobci individuální, většinou rámovou nebo nosičovou.

První český výrobce elektrokol s pohony Bafang MaxDrive byl v roce 2016 Agogs se svou novinkou Max.

Výhody elektrokola s pohonem Bafang MAX DRIVE

  • dostatečný výkon ve stoupání
  • tichý chod
  • pět stupňů nastavení asistence
  • příznivá cena

 

       Shimano středový pohon

 

Elektrokola s pohonem Shimano 

Shimano je v současnosti největším výrobcem cyklo komponentů na světě. Roku 2010 se odhodlala vstoupit také na globální trh s elektrokoly. Z českých výrobců elektrokol si Shimano jako středový elektropohon pro svá kola zvolily značky Apache a Leader Fox.

Jejich pohon STEPS je výrobcem specifikován jako "Light Off Road" a najde tedy využití především u trekingových ekol. Vyrábí se jako sada 250 W motoru, 418 Wh baterie a displeje. Displej je velký a snadno čitelný se čtyřmi stupni asistence pohonu.

Steps je dobře vyladěný a díky relativně nízkému výkonu i energeticky hospodárný systém určený pro cyklo-dopravu a lehčí terén. V prudkých kopcích mu snadno dojde dech a je třeba řadit největší talíř a vyvinout značnou vlastní sílu. Nabízí velmi dobře čitelný, ale neodnímatelný displej umístěný uprostřed řídítek.

Výhody elektrokola s pohonem Shimano Steps

  • Velký výběr modelů ve střední cenové kategorii
  • Relativně malé tělo motoru
  • Kvalita zpracování



Středový pohon brose



Po několika letech vývoje, přichází na trh elektrokol pohonná jednotka, která má díky použití tenkostěnných materiálů hmotnost pouze 3,4 kg, je v porovnání s konkurencí výrazně menší (205 x 115 x 130 mm) a jejíž jmenovitý výkon může být 500 wattů (pro rychlá elektrokola) nebo 250 watt pro klasická elektrokola, nicméně u obou verzí s maximálním točivým momentem 90 Nm.
 

Motor Brose - detailMotor Brose 

Technické detaily: 

Systémové napětí:  36V
Jmenovitý výkon motoru: 250W / 500W pro Rychlá elektrokola
Točivý moment : < 90 Nm
Převodový poměr: 01:27   
Účinnost: 75 – 82%      
Ochrana proti vlhku: IP56
Provozní teplota: -10°C – 50°C.

 

Tichý motor BroseHlavní devizou motoru Brose je je nenápadnost, jedná se asi o nejlepší známou integraci motoru do elektrokola. Při testech jsme se přesvědčili, že asistence je motoru je velmi tichá a bez znatelných vibrací – i při malých rychlostech a vysokém dodávaném výkonu.

 

Motor poskytuje dokonalou podporu šlapání za všech okolností, v případě potřeby umí být velmi agresivní, ale zároveň funguje plynule i pri 20% výkonu při cestovní jízdě.

 

 

 

 

 

Baterie elektrokol REVO:

Dobíjecí baterie, plně integrovaná do rámu a je stejně jako motor je na první pohled neviditelná. Nemyslete si ale, že se jedná o integraci na úkor kapacity, tato baterie nabízí 540 Wh, s obdivuhodnou energetickou hustotou 170 Wh/kgh, tedy nejvíce ze všech inegrovaných středových systémů elektrokol na trhu (Bosch i Yamaha nabízí baterie o kapacitách 400Wh nebo 500Wh). 

 

Nabíjení    Životnost baterie

Rychlonabíjení, cca 80% za 1,5 hodinu.           Živnotnost baterie je cca 30.000 km. 

 

 

BMS (Battery Management System) v bateriích BH zajišťuje optimální spotřebu a prodlužuje životnost baterií i při jejich delší odstávce. Jedná se o unikátní funkci: Deep Sleep mód, který se aktivuje automaticky a umožňuje baterii vydržet bez poškození až 400 dní i při minimální 10% úrovni nabití.

 

 

Integrovaný displej:

BH REVO - Displej

u modelů BH Bikes je s motory Brose perfektně vyladěný a pro ovládání kola není nutné sundávat ruku z řidítek. Samotný display je nárazuvzdorný, voděvzdorný a lze jej z elektrokola snadno sejmout, nebo naopak na kole fixovat. Při nedostatku světla lze display podsvítit.


Ukazatele na displeji: Aktuální rychlost, aktuální výkon, kapacita baterie, zvolený asistenční stupeň (Eco, Standard, Sport a Boost), celková ujetá vzdálenost, aktuální ujetá vzdálenost, rozjezd do rychlosti 6 km/h.      

 

 

Hlavní výhody Brose:

• Sportovní pohon - s až 90 Nm zrychlením
• Neviditelné umístění motoru a baterie na elektrokole 
• Dobíjecí baterie s vysokou kapacitou pro vysokou výdrž i v off-road terénu


Naše rada na závěr: 

Jestě než si zakoupíte nové elektrokolo s pohonem Bosch, Yamaha, nebo Shimano, zkuste si jízdu na elektrokole BH REVO s pohonem Brose.  Za stejných, nebo možná trochu výhodnějších cenových podmínek můžete mít elektrokolo s výkonnějším, lehčím pohonem a s vyšším dojezdem. 

Elektrokola BH Bikes s pohonem REVO si můžete od ledna 2016 bezplatně otestovat v prodejně ekolo.cz

 

Giant SyncDrive Sport - středový motor od Yamaha

  • 80 Nm točivý moment
  • hodnoty výkonu: 80% Eco / 180% Normal / 300% Power
  • vyšší točivý moment přináší více lineární  a více předvídatelný výkon motoru, a to i při nižších rychlostech
  • dvojpřevodník šetří energii jezdce i baterie
  • PedalPlus 4-senzorová technologie
  • nový CANbus protokol umožňuje softwarovou kontrolu / uprgade

 

Baterie EnergyPak

 

  • 10 let vývoje a testování ve spolupráci se společností Sanyo-Panasonic
  • vysoké bezpečnostní standardy
  • Giant má svůj vlastní BMS system - BMS = Battery Management System
  • nejvyšší hustota energie na jeden článek

 

Ovládání RideControl EVO

  • vysoký kontrast LCD displeje
  • duralové tělo přístroje
  • BlueTooth konektivita
  • možnost náhrání nových firmware
  • USB výstup k napájení telefonu z baterie kola
  • Walk Assist - podpora při vedení ekola
  • ukazatel dojezdové vzdálenosti

Systém pohonu elektrokola

Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. 60 známých značek výrobců elektrokol pohání své modely právě pohonem Bosch a to především pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě prozatím nepřekonanou invenci této německé značky. Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 80 Nm.

Hlavní přednosti středového motoru BOSCH

U elektrokola je vždy velmi důležitá přesnost dávkování výkonu motoru, tak, aby Vás elektrokolo nedostalo do nepříjemné situace. Motor BOSCH používá 3 typy senzorů, které zajišťují naprosto přesný, výkon asistence. Senzory provádí měření stokrát za sekundu.

 

Typy senzorů:

  • senzor otáček

  • senzor rychlosti

  • senzor tlaku na pedál (torzní)

Displej BOSCH PURION

Funkce tachometru:

  • aktuální rychlost

  • průměrná rychlost

  • maximální rychlost

  • aktuální ujetá rychlost

  • celková ujetá rychlost

  • dojezd dle zbývající kapacity baterie

  • čas jízdy

  • hodiny

Displej ovládání Bosch PURION

BAFANG Max Drive 

  • kvalitní a prověřený pohon
  • pět stupňů asistence
  • nízká cena pro navýšení rychlosti
  • možnost přímého napojení osvětlení
  • USB zásuvka pro nabíjení telefonu
  • dostatečný výkon ve stoupání

Vyhledávání