V Pondělí 6. července je v prodejně ekolo.cz OTEVŘENO od 10:00 do 16:00 hodin. 

AGOGS Max (MR 2020) s 1030 Wh baterií – test elektrokola

Vysokou kapacitu baterie elektrokola potřebují ti, kdo plánují na e-kole strávit celý den a nechtějí se zdržovat nabíjením, pak ti, kdo plánují trasu s vysokým převýšením a také ti, kdo mají nějaké kilo navíc a chtějí dojet tak daleko jako ostatní.

elektrokolo agogs max
Tento test je koncipován jako ukázka „reálného dojezdu“ za běžných a mírně zhoršených podmínek a výsledek se tedy může lišit při aplikaci jiné trasy, zátěže, počasí, technického stavu kola atd..

Byla zvolena trasa obsahující kombinaci typického výletu na elektrokole, podíl asfalt 60 %, šotolina 30 %, technické úseky 10 %. Výrobce elektrokola umožňuje nastavení rychlosti asistence v rozsahu 25 - 50 km/h.  Vzhledem k relativně dlouhým přesunům po rovných úsecích jsme pro test zvolili rychlost 32 km/h, o které jsme přesvědčeni, že je ideální rychlostí elektrokola jedoucího na rovině (přibližně srovnatelná rychlost s běžným cyklistou).

 

Displej AGOGS Max před testovací jízdou   Autor testu AGOGS Max  Displej AGOGS Max po testovací jízdě

Nastavený výkon asistence byl 5 (na škále 1-5) pouze na 8 % trasy, kde se jednalo o komplikovaný terén, došlo ke snížení výkonu na stupeň 3 - 4. Maximální výkon použitého elektromotoru Bafang MaxDrive M400 je 750W (udávaný jmenovitý 250W).

 

nastavení vlastností Nastavení zajišťuje plynulou rychlost na rovině 32 km/h, v kopci pak od 23 do 26 km/h dle sklonu. Při tomto nastavení je při jízdě po rovině odběr motoru dle měřidla okolo 200W. Snížením asistenčního stupně na úroveň 3 lze dostat max asistovanou rychlost cca 27 km/h. Maximální dosažená rychlost při jízdě z kopce byla 58 km/h.

 

hmotnost jezdce testovacího ekolaJezdec včetně nákladu: 83,7 kg. Venkovní teplota 24 C, polojasno, zataženo, 25 km jízda v dešti (z toho cca 5 km je jednalo o přívalový déšť).

Průměrná rychlost jízdy (po odečtení zastávek) 24,2 km/h, celková doba výletu vč. zastávek 5:19 hodin.

 

Baterie vybita na 7 %.  Po dosažení 10 % kapacity snižuje elektronika baterie odběr proudu a motor pak má maximální výkon pouze cca 250W, což již není vhodné pro dynamickou jízdu a proto byl test ukončen před celkovým odpojením baterie.    

Trasa: Statenice – Unhošť – Beroun – Řevnice – Davle – Jesenice – Krč.

Celkově ujeté kilometry 110,9. Celkem nastoupáno 1200 v.m.. Průměrná spotřeba 9,2 Wh/km.
 

AGOGS Max vychází z osvědčené koncepce terénního elektrokola s hydro-formovaným rámem a polo-integrovanou baterií ve spodní rámové trubce. Byl využit elektromotor značky Bafang typ M400 MaxDrive. V letošním roce se na trhu objevilo mnoho nových středových pohonů, ale výrobce vychází z 3leté zkušenosti s minimálním servisem a kvalitou dílu tohoto motoru.  
 

odběrVelký barevný displej jezdce srozumitelně informuje jak o rychlosti (nabízí škálu 0 - 50 km/h), tak o aktuálním výkonu motoru (ve škále 0 - 1000 W). Informace o reálném dojezdu začne počítač poskytovat až po několika jízdách, kdy systém projde procesem učení. Kontrolou přes GPS i stacionární radary jsme zjistili minimální odchylku od měření rychlosti.  Nájezd trasy na GPS ukázal 109,5 km, což je ale zřejmě dáno pozdější aktivací trackeru.      

 

Ukazatel kapacity baterie lze přepnout z pohledu procentního do pohledu napětí, jedná se totiž v podstatě o voltmetr ukazující zbytkové napětí na článcích baterie. Zde je třeba počítat s balančním efektem, kdy po vysoké jednorázové spotřebě klesne napětí více a po krátké době se ustálí. Například Výjezd z Všenor na Jíloviště vyžadoval jednorázové překonání 130 výškových metrů na méně než 1 km kamenité cesty, kdy systém krátkodobě indikoval úbytek napětí / kapacitu na 38 % a po chvilce to již bylo 43 %.  Na takovém úseku pak jezdec využije celý rozsah 9 rychlostního pastorku.  


AGOGS kopec 24%Díky zvýšenému výkonu motoru a rozsahu převodů lze s elektrokolem AGOGS Max vyjet bez problémů cesty cca do 24 % stoupání. V případě nutnosti sesednutí nabízí elektrokolo samozřejmě „mód samostatné chůze“ při stisknutí tlačítka „-“ na ovladači.

Hmotnost tohoto elektrokola s baterií o kapacitě 1030Wh je 24.9 kg, hmotnost kola bez baterie je 19,8 kg. Zvýšená kapacita baterie se tedy podílí na hmotnosti elektrokola minimálně a kolo je perfektně ovladatelné ve všech jízdních režimech.

Nabíjení baterie probíhá cestovní nabíječkou s nabíjecím proudem 4A a to buď v kole nebo po odemknutí mimo něj. Nabití z nuly do 100 % kapacity může trvat až 8 hodin. AGOGS plánuje nabízet také Turbo nabíječku 6A, která zvládne nabití za 5 hodin a se kterou bude elektronika baterie kompatibilní.  
 

Příjemnými doplňky jsou zamykání vidlice z řídítek (model Max-R je pak vybaven značkovou vzduchovou vidlicí), nebo USB zásuvku integrovanou v displeji.

Verze AGOGS Max s 700Wh baterií (a s hmotností 23,6 kg), která je nabízena o 5.000,- Kč laciněji, nebyla testována. I zde lze předpokládat výrazně nadstandardní výsledek v testu dojezdů na jedno nabití.


Verdikt:výškový profil trasy testu AGOGS Max

AGOGS Max je elektrokolo, které nabídne svému majiteli unikátní zážitek z dynamické jízdy pro celodenní výlet nebo pro dopravu na delší vzdálenosti. V případě nastavení asistence rychlosti na 25 km/h (tedy faktickou eliminaci asistence elektromotoru při jízdě po rovině) lze předpokládat snížení spotřeby o cca 40 % a prodloužení dojezdu na reálných 160 km s hmotností jezdce do 85 kg.

V případě otevření maximálního výkonu a asistované rychlosti (cca max. 46 km/h, s danou hmotností jezdce) pak bude výdrž dostatečná pro extrémní výjezdy v horách na vzdálenost cca 50 km (při spotřebě 20 Wh /km).


Otestujte si horské elektrokolo AGOGS Max sami v Půjčovně ekolo.cz.AGOGS MAX