Středový motor Bafang M510
Bafang je již přes 10 let jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. V Evropě se jeho elektromotory staly de-facto standardem. V posledních pěti letech se však intenzivně zaměřil na výrobu středových motorů.
Společnost Bafang nedávno uvedla na trh nový středový motor M510, nástupce modelu M500, který je určen zejména pro velmi výkonná elektrokola.
Motor M510 má vyšší celkovou křivku točivého momentu, která je jasně patrná při extrémní podpoře vysoké kadence, ideální pro strmé nájezdy, které tvoří běžnou součást technických stoupání.
Ačkoli má motor M510 podobný profil výkonu a točivého momentu jako M500, je o půl kilogramu lehčí, jeho hmotnost je pouhých 2,9 kg. Úspora hmotnosti je důsledkem několika konstrukčních změn a hlavní z nich je nové hořčíkové pouzdro.
Software motoru byl překonfigurován pro plynulejší startování a a lépe kontrolovatelný start. Zapojení citlivého snímače točivého momentu také přispívá k tomu, aby výkon působil plynuleji a přirozeněji - jakoby asistence motoru byla pouze prodloužením úsilí jezdce při šlapání, a ne náhlým přívalem síly jako u motocyklu. Tyto vlastnosti umožňují lepší nájezd do krátkých zatáček nebo ostrých stoupání.
Díky vysoké citlivosti snímače točivého momentu dokáže motor Bafang M510 odhadnout správné množství výkonu podle síly šlapání jezdce a vytočit odpovídající asistenci.
Motor M510 je kompatibilní s většinou produktů z portfolia Bafang, jako je baterie Intube, displeje DP E180/181 s čistým LED HMI, volitelná vylepšená barevná verze DP C242 HMI, skrytý snímač rychlosti se dvěma různými řešeními magnetické fixace a připravovaná nová aplikace Bafang APP."
Středový motor M510 je převratný upgrade výkonného motoru eMTB. V porovnání s minulou generací zůstává maximální točivý moment motoru M510 95 N.m, ale hmotnost se snížila o 18 %, zatímco maximální výkon se zvýšil o 20 %. Maximální podpora kadence je rozšířena až na 120 otáček za minutu.
Typ motoru | středový |
---|---|
Výkon | 250 W |
Max. točivý moment | 95 Nm |
Napětí | 36/43/48 (DCV) |
Účinnost motoru | ≥ 80% |
Senzor šlapání | integrovaný tlakový senzor |
Max. rychlost asistence | 25 km/h |
Váha | 3,6 kg |
Provozní teplota | -20 až 45 ℃ |
Své využití najde především v segmentu horských elektrokol a speed pedeleců, čemuž bezezbytku odpovídají také jeho parametry. M510 je vybaven torzním ( tlakovým ) snímačem, řídící jednotka vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Elektromotor nabídne výkon 250 wattů a točivý moment 95 newtonmetrů. Stejně jako u motoru M500, činí maximální rychlost 25 km/h, popřípadě 45 km/h v závislosti na způsobu využití a platných právních předpisech. Motor se vyznačuje plynulým a tichým chodem, hlavně při změně převodů a to i při jízdě do kopce. Motor podporuje snímač řazení (Gear senzor).
Kompletní nabídka kol s motorem Bafang M510
[page-325]